Власне про імпортне варто поговорити трохи детальніше. Адже сьогодні дедалі більше заправних станцій в Україні пропонують споживачеві бензин іноземного виробництва. Останнім часом на АЗС почали з’являтись рекламні банери з написами “Бензин стандарту ЄВРО-3”, “ЄВРО-4” чи навіть “ЄВРО-5”. Поява таких продуктів на українському ринку - явище знакове, але часто-густо реклама залишається рекламою. Для того, щоб оцінити рівень довіри споживачів до торгової марки, досить подивитися протягом години, які авто заправляються на АЗС.
Європейське розуміння якості
Автомобільний ринок - виробництво і продаж авто - сьогодні один із найбільш динамічних у світі. А такий його бурхливий розвиток мусив як ніколи гостро поставити перед суспільством питання захисту екології. Інтенсивне використання автомобільного транспорту, як ніщо інше, впливає на довкілля. В європейських країнах, які зіткнулись з цим явищем раніше за нас, уже винайшли алгоритм розв’язання проблеми. Чинні в Європі вимоги до якості нафтопродуктів (Стандарт EN228 для бензинів та EN590 для дизельного пального), як і українські ДСТУ та ГОСТи, регламентують характеристики пального: октанове число (чи цетанове - для дизельного), фракційний склад, густина, вміст ароматичних вуглеводнів, свинцю, сірки тощо.
Однак у країнах Європейського союзу в середині 90-х років до цих стандартів додали ще й вимоги щодо екологічності нафтопродуктів. ЄВРО-1, ЄВРО-2 і так далі - це є власне стандарти екологічності пального, які, зокрема, регламентують вміст речовин, що шкодять довкіллю. Для прикладу: бензол, що входить до хімічного складу бензину, - це токсична речовина, яка за підвищеної концентрації завдає значної шкоди довкіллю, а, крім того, інтенсивно роз’їдає прокладки у двигуні.
Для порівняння: українські ДСТУ допускають п’ять відсотків вмісту бензолу в нафтопродуктах, а євростандарти регламентують його концентрацію на рівні одного. Щоразу екологічні вимоги в Європі стають жорсткішими, а нафтопродукти, як наслідок - більш безпечними для довкілля, людини і “здоров’я” авто.
Конкуренція АЗС “працює” на споживача
З розвитком великих мереж АЗС та їх інфраструктур в Україні з’явилося і якісне пальне, і хороше обслуговування. Вже не дивина заїхати пообідати на АЗС. Розвиток ринку призвів до того, що великі мережі АЗС самі максимально зацікавлені у тому, щоб кожен клієнт залишився задоволеним не тільки якістю пального, а й рівнем сервісу на АЗС. Прикладом такого стандарту обслуговування в Рівному є АЗС “ОЛАС” (вул. Соборна, 370), на якій є і пальне, і шиномонтаж, і мийка, і обід. На висококонкурентному ринку автозаправних станцій триває боротьба за кожного клієнта, і в таких умовах компанії прагнуть закупити якісний нафтопродукт.
Сучасний український автомобіль за кількістю викидів в атмосферу відповідає 12-ти європейським машинам стандарту ЄВРО-3 і 26 авто стандарту ЄВРО-4.