№344 від 16.05.2008p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Реклама в газеті "Рівне-Ракурс"
Новини Рівне |
#Тет-а-тет з Юліаною ТЕТ Чому Європа аплодує стоячи,а в Україну навіть не запрошують?Молода оперна діва Наталія Ковальова вже об’їздила всю Європу. Виступала в найвідоміших оперних театрах , у тому числі й у Великій французькій опері. Співала на одній сцені з самим Хосе Карерасом! На зорі кар’єри отримала другу премію та приз глядацьких симпатій на конкурсі Плачідо Домінго. А тепер їй доручають найскладніші оперні партії, бо знають - вона впорається. Має тисячі прихильників не тільки в Німеччині, де вона живе вже вісім років, а й по всьому світу. А от на Україну її навіть не запрошують. Не цінують її талант. А Наталя ж - справжня українка, наша землячка: народилася в місті Сарни, де минули її дитинство та юність. Тепер на Рівненщину оперна зірка приїжджає нечасто - через щільний гастрольний графік. Все ж нам вдалося зустрітися з нею за чашкою кави в одному із сарненських кафе. Перше враження - жінка із залізними нервами, ділова та впевнена в собі. Та до кінця розмови розкрилися її потаємні струни душі, які так зачіпає українська байдужість до її таланту. А вона дуже хотіла б дарувати своє мистецтво співвітчизникам... Як воно було… - Пані Наталю, як все-таки Ви потрапили до Німеччини… - Після закінчення Львівської та Врацлавської (Польща) музичних академій, під час навчання в аспірантурі в Дрездені я успішно пройшла прослуховування в Дюссельдорфській рейнській опері, або, як кажуть, Німецькій опері над Рейном. Відтоді працюю там уже вісім років. - Цікаво, як Ви встигали навчатися в двох навчальних закладах, до того ж у різних країнах?! - Це дійсно були нелегкі часи… Але я дуже хотіла і любила вчитися. У Львівській музакадемії вчилася за фахом бандури, куди потрапила після Львівської спецшколи-інтернату імені Соломії Крушельницької. А от у Врацлавській я вже здобувала освіту як вокалістка. Змушена була їздити туди-сюди, по 12 годин вистоювати на митниці, щоб дістатися на лекцію до свого професора… Пам’ятаю, одного разу не встигли й 18 кілометрів від’їхати від Львова, як зламався наш автобус. Надворі - 25 градусів морозу. Грошей - мінімум. Я стояла, готова розплакатись. Головне, що повертатися до Львова - 18 км, а шлях до Вроцлава - 700 км… Як ви думаєте, куди я подалася? (посміхається - авт.) Врешті-решт таки вдалося дістатися консерваторії. Можливо, саме ці перипетії загартували мене до небажаних несподіванок життя. - Де було навчатися важче: на вокалістку чи на бандуристку? - Складно було і там, і там. До прикладу, вокаліст повинен вивчити за 1,5 години стільки, скільки інструменталіст - за 8 годин… - Пам’ятаєте своє перше знайомство зі сценою? - Ще б пак. Цього року на 9 Травня виповнилося 25 років від мого першого виступу. Мені тоді було 7 років. Мій батько Микола Ковальов (нині заступник директора по навчальній роботі Сарненської школи – колегіуму імені Т.Г.Шевченка, заслужений вчитель України) на той час теж захоплювався вокалом, брав участь у місцевому хорі. А у 1983 році ми з батьком на честь свята в моїх рідних Сарнах виступили дуетом… (Щось зовсім ностальгічне з’явилося в очах жінки, яка на хвилину змовкла, в цей час споглядаючи вид рідного міста - авт.) - Яку партію виконували вперше в Дюссельдорфі? - Сюзанни з “Фігаро”. Варто зазначити, що, виконуючи цю партію, артист перебуває на сцені близько трьох годин... - А на Україні коли востаннє виступали? - Це було минулого року на Пасху. Виступити у Львові з оперою “Травіата” мене запросив директор Львівської опери (після того виступу “сарненській” оперній діві 20 хвилин аплодували стоячи - авт.) На Батьківщину я взагалі рідко приїжджаю з виступами… Чомусь свої не запрошують (іронічно посміхається - авт). Поки що моя кар’єра успішно продовжує розвиватися в Європі.
Як воно є і буде… - Важко було вживатися в чужій країні? - Знаєте, мені пощастило, що я дуже рано поїхала з отчого дому. Тому мені набагато легше було інтегруватися в інше суспільство. Я просто звикла до самостійності. - Ви взагалі яка за характером? - Я - нетипова Діва. Людина із залізним характером та чоловічою хваткою. (посміхається - авт.) - Німецьку, очевидно, знаєте досконало? - Так. Вона для мене друга рідна мова. - Українські страви готуєте в Німеччині? - Так, моїм друзям вони дуже подобаються. Особливо український борщ та холодець. (сміється - авт.) Іноді варениками їх пригощаю. - А із закордонних страв які подобаються? - Обожнюю німецьку тушковану червону капусту та угорський гуляш. - А з алкогольних напоїв? - Люблю Мозельські білі вина, грузинські. Хоча не відмовлюсь і від чарочки доброго французького коньяку. - У Сарни до кого приїжджаєте? - До батьків. Брат проживає в Нью-Джерсі, в Сполучених Штатах. На свята теж завітав додому. А родичів на Сарненщині в мене дуже багато. Та й маю гарну подругу тут, з якою дружимо ще зі шкільних років. Я хрестила її дитину. - Якісь хобі чи захоплення маєте? - Небагато. Просто часу не вистачає. Люблю почитати психологію. Мабуть, якби не опера, то обрала б собі професію психолога. Займаюсь спортом, щоб тримати себе у формі. Без фанатизму, звісно. - Ви морська чи гірська людина? - Повністю морська. Для мене немає кращого відпочинку, ніж поїхати на Майорку, піти на пляж та слухати по IPod гарну музику... - Поп-музика подобається? - Окремі виконавці. Барбарі Стрейзанд, Селін Діон, Уітні Хьюстон. - Які улюблені оперні партії? - Віолетта з “Травіати”, Дездемона з “Отелло”, Мімі з “Богеми”, Тетяна з “Євгенія Онєгіна”. - Є якісь неписані закони, яких дотримуються оперні артисти? - Звісно, є. Але я не завжди їх дотримуюсь. Існує три основні настанови: не співати хворому, за день до виступу сильно не сміятися і мало розмовляти, перед виступом гарно виспатись і добре поїсти. - Як взагалі в Європі ставляться до оперного мистецтва? Де воно найпопулярніше? - Найпопулярніше, звісно, в Італії. Хоча найбільш розвинений оперний ринок, якщо можна так сказати, в Німеччині, в Австрії. Часто подорожуючи Німеччиною, помітила цікаву річ: в найменшому німецькому містечку є оперний театр. І глядачів вистачає, і артистів. Ви можете таке уявити, наприклад, в Сарнах? (посміхається - авт.) - А як же визначається популярність оперного артиста? - Скажу відверто, все залежить від промоушену. Є багато талановитих людей, які просто виступають у звичайних театрах. І в оперному мистецькому колі існують відповідні ліги. Щось схоже, як у спортсменів. Є рядові виконавці, а є - метри. Правда, звання метра серед нас набагато важче заслужити. Щоб здобути визнання та славу, разовим вдалим виступом не обійдешся… Свій шлях в оперній кар’єрі я прокладала тільки вмінням та самовдосконаленням, без піару. Можливо, тому моє ім’я не настільки “розкручене”. Знаєте, після кожного виступу, спускаючись зі сцени, я перехрещуюсь і дякую Богу за те, що він дав мені можливість доносити до людей мистецтво, задовольняти, врешті-решт, їх естетичні потреби. - А як щодо молодих вітчизняних виконавців? - Повторюсь, але знову скажу - конкуренція шалена. Саме тому молодь стала серйозніше вчитися. Після відкриття кордонів на Схід артисти отримали стимул постійно підвищувати планку. - І наостанок, пані Наталю, якби Вас запросили - продовжили б працювати в Україні? - Швидше за все, я думаю, поєднала б виступи в Європі та в Україні. Але, повірте, понад усе хочу познайомити зі своїм мистецтвом та показати своє вміння - співвітчизникам. Але повсякчас мене турбує питання - чому в Європі аплодують стоячи, а в Україну навіть не запрошують?!.
Коментарі (0):
|
© 2001-2024 Iнформацiйно-рекламне агентство "Ракурс" тел.: +38(098)0565477. Всi права збережено. |
тел.(098)0565477, (096)3950057 Використовувати матеріали газети "Рівне-Ракурс" можна лише пославшись на "Рівне-Ракурс" (для інтернет-виданнь - зробивши гіперпосилання). Будь-яке копіювання, публікація, чи передрук наступне поширення інформації, що не має посилання на "IРА "Ракурс" суворо забороняється Наші сайти: |