№456 від 08.07.2010p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Реклама в газеті "Рівне-Ракурс"
Новини Рівне |
#На часі Владу обиратимемо у ГеллоуінВерховна Рада України підтримала законопроект про проведення місцевих виборів 31 жовтня 2010 року за змішаною системою. Цьогоріч ми обиратимемо депутатів в одне із наймістичніших і наймоторошніших свят цілого світу - Геллоуін. За прийняття законопроекту “Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (31 жовтня 2010 року)” в першому читанні проголосувало більшість парламентарів - 246 народних депутатів із 426 зареєстрованих у сесійній залі. Відповідно до постанови, автором якої виступив лідер фракції Партії регіонів Олександр Єфремов, вибори проводитимуться за змішаною мажоритарно-пропорційною системою. Частину депутатів від загального складу буде обрано за партійними списками. Іншу пропонується обирати по одному від кожного округу. Право висувати кандидатів у депутати міськрад матимуть лише політичні партії. І лише вони можуть пропонувати кандидатів на посаду міських голів. У той самий час, потенційним депутатам сільських рад дозволяється самовисування.
Виборча система До цього часу в Україні діяла пропорційна виборча система, відповідно до якої депутатські мандати розподіляються між партіями пропорційно кількості поданих за них голосів виборців у багатомандатному окрузі. Якщо ініціатива регіоналів щодо сіл і селищ, порівняно з попереднім законодавством, нічого радикально не змінює, то ідея щодо змішаної системи на рівні міст, районів та областей може суттєво вплинути на політичну ситуацію в регіонах. А саме - загострити як внутрішньопартійну боротьбу, так і міжособистісну конкуренцію у мажоритарних округах. На результатах виборів суттєво можуть позначитися й нові строки, визначені для проведення виборчої кампанії, оскільки технологічно проведення місцевих виборів вважається одним із найскладніших видів виборів в Україні. Зокрема, відповідно до нового законопроекту, строки зменшено з 90 до 60 днів. Безпосередньо на проведення передвиборчої агітації передбачено 28 днів. На думку фахівців, такий розклад значно збільшує ймовірність використання адміністративного ресурсу. Відтак, не виключають, що переваги надаватимуться тим, хто вже обіймає владні крісла, або ж має значний вплив на адмінресурс. Не виключено також, що незначні строки виборчої кампанії можуть позначитися й на якості організації виборів. Так, відповідно до Закону, територіальні комісії має упорядковувати ЦВК. Відтак, останній потрібно буде сформувати близько 30 тисяч тервиборчкомів.
Кому можна? Поміж-тим, найбільш проблематичною нормою нової редакції законопроекту про місцеві вибори залишається положення про право висунення кандидатів у депутати районних, обласних та міських рад, а також на посади міських голів. Так, відповідно до постанови, місцеві партійні організації можуть висувати кандидатів за умови, якщо партійна організація буде зареєстрована не пізніше, ніж за 365 днів до дня виборів, що, в свою чергу, значно зменшує шанси на участь у виборчому процесі низки політичних партій. Таким чином, окрім політичних блоків, які цьогоріч взагалі лишаться поза виборчим процесом, чимало втрат від нового законопроекту можуть зазнати ще й маловідомі на місцях партії. Утім, заборона блоків на місцевих виборах не лише завдасть удару по цим політичним формуванням, а й ознаменується появою на політичній арені нових маловідомих партій. Так, за інформацією Міністерства юстиції України, на травень 2010 року в Україні офіційно зареєстровані 180 політичних партій. У червні ж на політичній арені з’явилося ще 2 нові партії - Політична партія “Молодь до ВЛАДИ” та Політична партія “Ведуча сила”. Щодо блоків, то сьогодні вони переживають не найкращі часи. Для Блоку Юлії Тимошенко вибори 31 жовтня є дещо поспішними, оскільки без проведення радикальних внутрішньоструктурних реформ, результати виборів можуть принести не найкращий результат. Та сама ситуація й у Блоці Литвина та КПУ, особливо зважаючи на їх коаліційні зв’язки у Парламенті з регіоналами. Що ж до “Нашої України”, то після останніх президентських виборів вона радикально втратила свої позиції. Водночас, дала поштовх для появи нових політичних формувань, як наприклад, “Сильна Україна” (на чолі з Сергієм Тігіпко) чи “Фронт змін” (на чолі з Арсенієм Яценюком). Незважаючи на міцні провладні позиції, не виключено, що під час цьогорічних виборів втрат може зазнати й сама Партія регіонів. Адже, лише однією своєю постановою про заборону участі у виборчому процесі політичних блоків, регіонали, таким чином, вже розлютили своїх прибічників.
Точка зору Олексій ГОРЕЦЬКИЙ, голова правління Рівненської обласної громадської організації “Комітет виборців України”: - Попри всі дискусії, яка з виборчих моделей краща - мажоритарна (що діяла в Україні до 2006 року) чи пропорційна (яка є нині), практика показала, що вони по-своєму недосконалі з різних причин. Тут можна говорити і про відсутність політичної культури і депутатів, і виборців, і про нерозвинутість політичних партій, і про нещирість висловлювань тих осіб, які обираються. Це все призводить до того, що взаємозв’язок між виборцями і обраними особами є слабким і опосередкованим. Депутати рідко проводять прийом виборців, в свою чергу, виборці не відвідують депутатів, тому що не знають, де їх знайти. Відтак, виходить замкнене коло. А звітування про виконану роботу проводиться не персоналізовано, а фракційно. Це, в свою чергу, призводить до того, що за брендом фракційного звіту може ховатися бездіяльність. Утім, на мій погляд, у наших умовах змішана виборча система є найоптимальнішою, попри всі свої недоліки. Що ж до строків виборчої кампанії, то, як на мене, вони прописані для того, щоб ускладнити процес обрання новоз’явленим лідерам, які ще не розкручені. Водночас, ключовим є те, що це технічно пов’язано з тим, щоб встигнути прийняти всі зміни до законодавства. Звичайно, що скорочення термінів виборчої кампанії негативно впливатиме на якість проведення передвиборчої агітації, шляхи комунікацій між комунікаторами та виборцями. Для тих, хто захоче бути обраним і донести інформацію про себе, потрібно буде мобілізувати значно більше зусиль, використати ті інструменти агітації, які оптимально швидко зможуть донести інформацію до виборців. Що стосується можливості використання під час цьогорічної виборчої кампанії адміністративного ресурсу, то така спокуса сьогодні існує. Майже так само, як вона існувала й на всіх інших виборчих перегонах. Нині ж постає лише питання масштабів.
Коментарі (0):
|
© 2001-2024 Iнформацiйно-рекламне агентство "Ракурс" тел.: +38(098)0565477. Всi права збережено. |
тел.(098)0565477, (096)3950057 Використовувати матеріали газети "Рівне-Ракурс" можна лише пославшись на "Рівне-Ракурс" (для інтернет-виданнь - зробивши гіперпосилання). Будь-яке копіювання, публікація, чи передрук наступне поширення інформації, що не має посилання на "IРА "Ракурс" суворо забороняється Наші сайти: |