Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №628 від 07.11.2013p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477
Додати у "Закладки"

Головна (Просто цікава газета) "Рівне-Ракурс"


  Реклама в газеті "Рівне-Ракурс"

  ¤ Ракурс подій

  ¤ Ракурс політики

  ¤ Ракурс економiки

  ¤ Ракурс здоров'я

  ¤ Ракурс культури і освіти

  ¤ Ракурс спорту

  ¤ Ракурс кримінальний

  ¤ Ракурс житейський

  ¤ Ракурс інтимний

  ¤ Ракурс мандрівника

  ¤ Ракурс незвичайного

  ¤ Ракурс добрих порад

  ¤ Ракурс розваг


Пошук

RSS
Архів «РР»:
Жовтень 2024p.
ПнВтСрЧтПтСбНд
 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
Листопад 2024p.
ПнВтСрЧтПтСбНд
    1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Новини Рівне
QRcode

#Прошу слова!

Олександр ЛЯШУК: “Захистимо конституційні права ріелторів”

Олександр ЛЯШУК: “Захистимо конституційні права ріелторів”

Урядовий законопроект про ріелторську діяльність не відповідає сучасним потребам ринку ріелторських послуг

Асоціація фахівців з нерухомості (ріелторів) України з великими надіями очікувала появи законопроекту про ріелторську діяльність, що розроб­лявся Урядом на виконання доручення Президента України. Численна ріелторська громада небезпідс­тавно сподівалася, що півторарічне зволікання із завершенням підготовки цього проекту викликано ретельною та кропіткою роботою над документом фахівців профільних міністерств та відомств, пог­либленим вивченням ними стану і тенденцій розвитку ринку ріелторсь­ких послуг, опрацюванням та узагальненням пропозицій професійних об'єднань ріелторів, експертів та споживачів.

Відтак, зазначив у розмові з кореспондентом “Рівне­Ракурсу” голова Рівненського регіонального відділення Асоціації фахівців з нерухомості України (АФНУ), директор агентства нерухомості “Цитадель” Олександр ЛЯШУК (на фото), фахівці з нерухомості з оптимізмом розраховували на отримання у підсумку цілісного та збалансованого законопроекту, здатного запропонувати прогресивні підходи до здійс­нення ріелторської діяльності з акцентами на дерегуляцію цієї сфери та посилення професійного самоврядування.

“Глибоке розчарування і тривожне очікування”

- Пане Олександре, чи виправдав сподівання ріелторсь­кої спільноти, що об’єдналася в Асоціацію фахівців з нерухомості України, урядовий законопроект про ріелторську діяльність?

- Зміст оприлюдненого напередодні чергової парламентсь­кої сесії на офіційному сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з метою публічного обговорення проекту закону України “Про особливості провадження ріелторської діяльності” викликає глибоке розчарування і змушує ріелторів із тривогою очікувати його можливого ухвалення. У законопроекті уособлено формальне і безвідповідальне ставлення до виконання президентського доручення чиновників Мінекономрозвитку, які, оперуючи гаслами про необхідність визначення належного рівня професійної діяльності учасників ринку ріелторських послуг та захисту прав їх споживачів, намагаються легалізувати неефективну, потенційно дискримінаційну та корупційну модель взаємовідносин на ринку ріелторських послуг.

Першочерговою і концептуальною вадою законопроекту є його побудова на хибній ідеології про необхідність жорст­кого регуляторного впливу з боку держави на провадження ріелторської діяльності. Об’єктивний аналіз стану і розвитку ринку ріелторських пос­луг вказує на відсутність на ньому тих негативних явищ, наявність яких вимагає державного регулювання. У цьому сегменті ринку немає обмежень конкуренції, ознак монополізації, диспропорцій у ціноутворенні на послуги його суб’єктів тощо. Більш того, ринок ріелторських послуг вже не перший рік є однією з небагатьох сфер із високим рівнем саморегулювання. Ринковими механізмами на ньому формуються стандарти і правила здійснення професійної діяльності, забезпечується існування та розвиток конкурентного середовища, відбувається оперативне реагування на зміни ринкової кон’юнктури. Наведене обґрунтовано засвідчує відсутність будь-яких об’єктивних передумов для законодавчого запровадження суворого цент­ралізованого контролю над ріелторською діяльністю.

“Проект суперечить курсу на дерегуляцію бізнесу…”

- Красномовна назва президентського доручення, на виконання якого готувався цей проект, - “Щодо деяких питань дерегуляції” - одноз­начно визначила позицію керманичів держави щодо концепції майбутнього закону - ринок рієлторських послуг має бути позбавлений надмірного втручання держави. Чи відповідають положення проекту задекларованим намірам влади?

- Ініційований проектом потужний регулятивний вплив державних інституцій на провад­ження ріелторської діяльності кардинально контрастує з доручення Президента та суперечить проголошеному ним курсу на дерегуляцію бізнесу. Передбачене проектом регулювання ріелторської діяльності саморегульованими організаціями позиціонується як розширення прав і самоврядних повноважень професійних об’єднань ріелторів. Разом з тим, вплив саморегульованих організацій на зазначену діяльність обмежений залученням їх представників до складу екзаменаційних комісій та участю у затвердженні загальних вимог до навчальних прог­рам підготовки та підвищення кваліфікації ріелторів. Таким чином, законопроект позбавляє професійні об’єднання ріелторів впливу на формування правил і умов провадження ріелторсь­кої діяльності, самоврядного контро­лю над учасниками ринку, та відмовляє їм у здійсненні низки інших функцій, які є системоутворючими в організації саморегулювання.

Окрім цього, законопроект пропонує визнавати саморегульованими лише ті об’єднання, засновниками яких є громадсь­кі організації, та передбачає, що наділення їх цим статусом здійснюватиметься Мінекономрозвитку в завуальованому підзаконними актами порядку. Пропонована непрозорість у визначенні критеріїв та отриманні статусу саморегульованої організації відкриває шлях до монополізації професійного самоврядування ріелторів усім відомою профільною громадською організацією, яку нинішній керманич Мінекономрозвитку І. Прасолов своїм законопроектом “Про ріелторську діяльність” намагався уповноважити на одноосібне самоврядне керування ринком ріелторських послуг. Така модель організацій професійного самоврядування ріел­торів суперечить закріпленому у статті 36 Конституції України принципу рівноправності усіх громадських організацій. Крім того, в Основному законі задекларовано заборону примусу до вступу в організації та недопустимість обмеження прав за належність чи неналежність до них. Очевидно, що за таких умов саморегулювання не спроможне стати виразником і консолідатором позиції рієлторської спільноти з питань провадження їх професійної діяльності.

“…і провокує масштабні корупційні зловживання”

- Чи відповідає урядовий проект сучасним потребам ринку ріелторських послуг?

- Законопроект значною мірою сформований на ідеологічній платформі попередніх законодавчих ініціатив із регулювання ріелторської діяльності та рясніє запозиченими і довільно поєднаними положеннями законів “Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні”, “Про аудиторську діяльність”. Як наслідок, законопроект виявився не актуалізований до сучасних потреб ринку ріел­торських послуг, увібравши в себе недоліки згаданих актів.

У цьому контексті показовим є присутність у проекті взятого із закону “Про оцінку майна…” положення про стажування та одержання за його результатами позитивної рекомендації як підстави для отримання кваліфікаційного свідоцтва. Вже не перший рік цю норму оцінювачі, окремі народні депутати, а останнім часом і Уряд намагаються скасувати як таку, що провокує масштабні корупційні зловживання та обмежує доступ до професії оцінювача. Немає сумніву, що поява тотожного положення у даному законопроекті буде породжувати аналогічні ризики і зловживання на суміжному зі сферою оцінки майна ринку ріелторських послуг.

Ініціатива обмеження максимального розміру оплати ріелторських послуг трьома відсотками вартості зазначеного у правочині нерухомого майна яскраво ілюструє помилковість переконань високопосадовців про систему формування тарифів на ріелторські послуги, зокрема про тарифікацію зазначених послуг за базовою ставкою 5% від ціни об’єкту нерухомості. Ціноутворення у сфері ріелторської діяльності вже давно є гнучкою і варіативною системою, що формується на підставі попиту та пропозиції споживачів, а вартість послуг, що надаються фахівцями у сфері нерухомості, коливається в залежності від їх виду і обсягу. Варто також зауважити, що згідно з економічними законами такий інструмент тарифного регулювання як обмеження вартості товарів, робіт чи послуг використовується щодо ринків з ознаками монополії чи олігополії, що виключає його зас­тосування до висококонкурентної сфери ріелторських послуг. Водночас, юридичною оцінкою ініціативи щодо встановлення законопроектом граничної тарифікації оплати послуг ріелторів є втручання парламенту у конституційні повноваження Уряду в сфері ціноутворення, що порушує ч.2 статті 6, ч.2 статті 19, п.5 ч.1 статті 85, п.3 статті 116 статей Конституції України.

“Новація без жодних додаткових гарантій”

- Страхування цивільно-правової відповідальності ріел­торських організацій, яке запроваджується законопроектом, позиціонується його розробниками ледве не ключовим інструментом захисту прав споживачів ріелторських послуг. Якщо цей проект набуде сили закону, чи будуть споживачі більш захищеними?

- У дійсності ж, дана новація не надає споживачам жодних додаткових гарантій, оскільки настання у них, як у сторони правочину про перехід права власності/користування нерухомим майном, несприятливих наслідків є, зазвичай, результатом не праці ріелторів, а неп­равомірних чи недбалих дій іншої сторони такого договору або ж органів, що здійснюють нотаріальне посвідчення та державну реєстрацію зазначених правочинів.

Для ріелторів ця новація обернеться необхідністю сплачувати ще один обов’язковий платіж за право займатися професійною діяльністю, а для споживачів - необхідністю оплачувати включену у ціну послуг вартість страховки, неспроможної захистити його від ризиків при придбанні чи відчуженні нерухомості. Зиск від даної новели отримають лише страхові компанії, які, здобувши монопольний контроль над даним сегментом ринку, легалізують продаж ріелторам страхових полісів за завищеними тарифами.

Підсумовуючи викладене, Асоціація фахівців з нерухомості (ріелторів) України наголошує, що розроблений Мінекономрозвитку законопроект “Про особливості провадження ріелторської діяльності”:

• суттєво підвищує витрати ріелторів на провадження професійної діяльності з одночасним обмеженням їх доходу - і таким чином порушує конституційне право на здійснення підприємницької діяльності;

• покладає на ріелторів розширений перелік обов’язків без надання відповідних прав щодо їх виконання - і у такий спосіб обмежує умови для здійснення фахівцями з нерухомості конс-титуційного права на працю;

• мінімізує права і повноваження ріелторів у здійсненні професійного самоврядування - і тим самим звужує їх конституційне право на захист своїх професійних прав і свобод шляхом об’єднання у громадські організації.

Виходячи з цього, АФНУ вважає своїм обов’язком звернутися до Президента, Уряду, народних депутатів України, громадськості, усієї ріелторсь­кої спільноти з проханням підт­римки викладеної позиції що до неприйнятності ухвалення даного законопроекту та захисту конституційних прав ріелторів.

07.11.2013Спілкувався Олесь ДУБОВИК


Переглядів: 945

Версія для друку

Коментарі (0):


Система Orphus

Додайте коментар:

защитный код

Анонсовані статті свіжого № 1195 від 20.11.2024p.
¤ 
Ознаки того, що у вас дефіцит вітаміну D

Ознаки того, що у вас дефіцит вітаміну D

Нестача «сонячного» вітаміну вкрай негативно позначається на стані здоров’я, тому його попередження – найкраща послуга вашому організму....

¤ 
Троє чоловіків вбили знайомого

Троє чоловіків вбили знайомого

До злочину причетні троє дубровиччан – 30-ти, 19-ти та 15-ти років, які і раніше потрапляли в поле зору правоохоронців за вчинення адміністративних правопорушень. А найстарший та неповнолітній мали судимість....

¤ 
Пошкодив шини службового авто

Пошкодив шини службового авто

Відомо, що 42-річний чоловік уже неодноразово потрапляв в поле зору правоохоронців, зокрема був судимий за вчинення майнових злочинів та хуліганства....

¤ 
У Рівненського обласного протипухлинного центру новий керівник

У Рівненського обласного протипухлинного центру новий керівник

Рівненський обласний протипухлинний центр очолив Віталій Бойко. Напередодні голова Рівненської обласної ради Андрій Карауш звільнив його з посади директора комунального підприємства «Рівненська обласна дитяча лікарня», якою Віталій Бойко керував тричі: з червня 2005-го по вересень 2006-го, з 2007 по 2010 рік та з грудня 2014 року і дотепер...

¤ 
Громади Рівненщини отримали 11 нових шкільних автобусів

Громади Рівненщини отримали 11 нових шкільних автобусів

Ще 11 шкільних автобусів передали тергромадам Рівненщини. Ключі від нових авто вручили начальник Рівненської ОВА Олександр Коваль та голова обласної ради Андрій Карауш....

¤ 
Партія «УДАР Віталія Кличка» стає ще більш відкритою

Партія «УДАР Віталія Кличка» стає ще більш відкритою

Ми прагнемо залучити якомога більше груп українців до політичного життя суспільства та розбудови партії. Зокрема, розширити участь жінок у прийнятті рішень, надати їм можливості для самореалізації....





Найпопулярніші статті:

• Розшифровка аналізу крові: [841] (22340)
• Як позбутися шпори на п’яті [850] (18324)
• Масштабна спецоперація на Рівненщині: викрили мережу «реабілітаційних центрів» [965] (15369)
• Допомога під час карантину [967] (15322)
• Коли відкриються рівненські садочки? [965] (15093)
• Чому не варто кип’ятити воду двічі [964] (14954)
• Рівнян запрошують на дитячий кінофестиваль «Children Kinofest» онлайн [965] (14872)
• У Здолбунові підпалили авто підприємця [965] (14828)
• 4 способи, як перевірити масло на натуральність [964] (14813)
• Живи до ста! [965] (14769)
• Щоб овочі в холодильнику були тривалий час свіжими, помістіть туди звичайну губку [964] (14711)
• Бюджет і ми… [965] (14702)
• Що робити, якщо дитину покусали комарі [965] (14584)
• У Сергія Притули вкрали взуття в поїзді: як викручувався ведучий [964] (14531)
• Аудитори Рівненщини з початку року попередили порушень за процедурою закупівель на понад 72 млн грн [965] (14429)
• Про здобутки Рівненщини - у річницю президенства Володимира Зеленського [965] (14364)
• ЗНО під час карантину: як складати? [964] (14020)
• «Перевірка» на коронавірус коштувала пенсіонерам понад 10 тисяч гривень [964] (13989)

ТОП-15 свіжого номера:

• Партія «УДАР Віталія Кличка» стає ще більш відкритою (1235)
• Для освітніх закладів Рівного закуплять нове обладнання (235)
• Громади Рівненщини отримали 11 нових шкільних автобусів (183)
• Ознаки того, що у вас дефіцит вітаміну D (148)
• Пошкодив шини службового авто (141)
• Навіщо протирати скло машини яблуком у дощ? (140)
• Троє чоловіків вбили знайомого (139)
• У Рівненського обласного протипухлинного центру новий керівник (138)
• Для чого наносити зубну пасту на вікна автомобілів? (135)
• Сприяли в ухиленні від мобілізації: ще чотирьом лікарям повідомили про підозру (131)
• Смертельна автопригода у Рівненському районі (130)
• Ультразвукова діагностика в закладах охорони здоров’я м.Рівне (125)
• В області облаштовують кулінарний хаб (125)
• Потрапив під колеса мотоцикла, вибігши на дорогу (125)
• Налагодили міжрегіональний канал збуту наркотиків (124)


 Партнери 
 
Перший інформаційний канал Інтерес .
 Газета 
 

Реклама в газеті | Лист редакторові | RSS | Передплата газети

Про нас | Відгуки | Розсилка | Реклама на сайті| Реклама в газеті

© 2001-2024 Iнформацiйно-рекламне агентство "Ракурс" тел.: +38(098)0565477. Всi права збережено.


 Інформація 
 
Головний редактор - Конєв В.Л.,
тел.(098)0565477, (096)3950057

Використовувати матеріали газети "Рівне-Ракурс" можна лише пославшись на "Рівне-Ракурс" (для інтернет-виданнь - зробивши гіперпосилання). Будь-яке копіювання, публікація, чи передрук наступне поширення інформації, що не має посилання на "IРА "Ракурс" суворо забороняється

Наші сайти:
Pika.rv.ua
АІ "Ракурс"