- Ця виставка трохи незвична для нашого залу, - розповіла голова спілки художників Тетяна Лукашевич. - Загалом рівненські художники - міцні реалісти, тому частіше ми виставляємо пейзажні та портретні роботи. Але раз на два роки ми робимо “крен” у виставковій діяльності та показуємо більш концептуальний живопис рівненських майстрів. Ми не впадаємо в чистий абстракціонізм, де картини створюються за допомогою ляпнутої на полотно фарби. За кожною представленою роботою стоїть думка, певні символи. Це композиції, які технічно по-іншому доведені до глядача. Такі картини спонукають глядача до думки, до мислення, налаштовують на певні внутрішні емоції, бо це не лише зорова картинка. Виставка різноманітна за техніками виконання. Тут представлений живопис, графіка, скульптура, кераміка, батік, текстиль. Серед авторів є вже досить відомі такі як Олег Безюк, Руднєв, Микола Годун, Віктор Гвоздинський, так і молоді автори – Тетяна Охтень, Алефтина Кляпковська.
- Абстрактне мистецтво сприймається не кожним, – розповіла на відкритті арт-менеджер галереї “Євро-арт” Руслана Кузіч. - У кожній з представлених робіт є певний символ, який глядач має трактувати і зрозуміти. Сьогодні є такий час, коли глядач має отримувати на виставках не тільки насолоду – він повинен увімкнути свій мозок і зрозуміти, що може зробити в сучасному сьогоденні. У всіх роботах побачила один символ, який об’єднує виставку, – дуже багато українських образів. Скажімо, в роботах Віктора Гвоздинського присутнє червоно-чорне поєднання кольорів, у Олега Бізюка - жовто-синя гама. Це дуже актуальні нині кольори.
Однією з перших, хто почав займатися у Рівному пост-модернізмом, є художниця Людмила Дахова, – зазначила мистецтвознавець Людмила Горбунова. - Представлена нею робота за всіма параметрами відповідає стилю модерну. А ось Микола Годун, який представив на виставці серію пейзажів, додав до колекції картину у стилі модерн, яка була написана 40 років тому. На картині зображений кактус, цей твір у буквальному розумінні пролежав у майстерні художника-пейзажиста “під віником” і ось раптом знайдена картина прикрасила стіни галереї і довела, що він теж пробував себе в авангардному жанрі.
- На одній з моїх картин зображена китайська кухня, - прокоментувала художниця Людмила Дахова. - Китайці готують страви з усього, що рухається, і робота гарно вписалася б до кухонного інтер’єру. За сюжетом картини риба з’їла метелика. Якщо дивитись у сутність картини, то це тантрична парадигма. Тантра - певне сексуальне відчуття, але не в плотському сенсі, а в сенсі енергії. Дивлячись на цю картину і думаючи про Китай, мені здається, що філософ Ніцше теж був китайцем, бо, можливо, його звали на китайський манер Ніц Ше. Звісно ж, Ніцше - німець, але в модерні усе трансформується та змінюється! Загалом постмодернізм - це відображення чогось. Зміна трансформації, яку доводиться переживати. Це суб’єктивний незримий світ, який відображається за допомогою символів.
Для усіх охочих помилуватися виставкою вона буде експонуватися до 20 серпня. Наступна експозиція у виставковій залі обласної спілки художників також буде колективною і буде присвячена Дню Незалежності України.