Здавалося б, що може бути незвичного у науковій конференції: з’їхалися собі “вчені уми” зі всіх куточків нашої неосяжної Батьківщини до Києва, наприклад, обговорили за кілька днів важливі питання та й роз’їхалися. А українська громада не лише участі у цій конференції взяти не може, але й навіть результатів обговорень почути. Цього разу все було по-іншому: по-перше, науковцям не потрібно було витрачати час та гроші на дорогу - вони залишилися у своїх містах; по-друге, будь-який громадянин міг у режимі оn-line спостерігати за перебігом дискусій і навіть брати у них участь - відправляючи свої запитання чи коментарі на сайт nova.rv.ua, який, до речі, буде постійно діючим. Таким чином, зауважив ініціатор дійства, заступник голови облдержадміністрації Олексій ГУБАНОВ, якщо донедавна важливість модернізації освіти обговорювали лише у вузьких колах науковців, то відтепер запропонований формат дозволить врахувати думки студентства, учнів, батьків і взагалі всіх небайдужих.
До слова
Обговорення на сайті вийшло на лише на всеукраїнський, а й навіть на міжнародний рівень: сюди долучилися учасники з Іраку, США, Росії і Білорусі. На порталі інтернет-учасники могли висловити свою позицію щодо модернізації освіти, оскільки для них було передбачене голосування. Так, наприклад, громадськість підтримала радикальне реформування галузі освіти, а також необхідність переорієнтації її змісту на сталий розвиток. За підсумками голосування, неперервна освіта сприяє самовдосконаленню, заради цього більшість готова поєднувати дистанційну та традиційну форми навчання.
Повертаючись власне до конференції: вона проходила у режимі відеоконференцзв’язку в 26 обласних студіях ВАТ “Укртелеком” і таким чином, переключаючись між Рівним та студіями інших обласних центрів, був постійний всеукраїнський двосторонній зв’язок. Участь у конференції брав і заступник міністра освіти і науки України Віктор ІВЧЕНКО, який неодноразово підкреслював доцільність та перспективність нового формату проведення подібних заходів. Щодо тем обговорення, то їх було чотири: підтримка освіти для сталого розвитку на всеукраїнському та регіональному рівні; впровадження ідей освіти для сталого розвитку з метою підвищення конкурентоспроможності випускників; впровадження ідей сталого розвитку у неперервній і неформальній освіті; всебічний розвиток людини в контексті формування еколого-економічного мислення.
За результатами висновків науковців та думки громадськості буде сформовано резолюцію, яку скерують у профільне Міністерство.