Народився Далі 11 травня 1904 року в родині дона Сальвадора Далі-і-Кусі та доньї Феліпи Доменеч. Дитинство пройшло в Каталонії, на північному сході Іспанії. Ще у ранньому дитинстві, зважаючи на поведінку і пристрасті малюка, можна було відзначити його нестримну енергію та ексцентричність характеру. Часті вередування й істерики приводили батька в гнів, але мати, навпаки, всіляко намагалася догодити улюбленому сину. Вона прощала йому навіть найогидніші витівки. Як наслідок, батько став для сина втіленням зла, а мати - символом добра.
Початок 30-річчя життя - захоплення Адольфом Гітлером, утім монархічні прихильності розходилися з ідеями Бретона після приходу до влади Каудильйо Франко у 1936 році. Далі свариться із сюрреалістами через звинувачення його в контреволюційній діяльності. У відповідь він не без підстав заявляє: “Сюрреалізм - це Я”. Насправді Сальвадор був аполітичним, і навіть його монархістські погляди слід розуміти сюрреалістично, так само, як і постійно рекламовану ним сексуальну пристрасть до Гітлера. Він жив сюрреалістично, його висловлювання і роботи мали ширший і глибший зміст, ніж інтереси конкретних політичних партій. У 1933 р. він створює картину “Загадка Вільгельма Телля”, де зображує Телля в образі Леніна з “величезним задом”.
Між 1936 і 1937 роками Сальвадор пише одну з найвідоміших картин “Метаморфоза Нарциса”. Одночасно виходить його літературна праця під де-
що схожою назвою “Метаморфози Нарциса. Параноїдна тема”. Дещо раніше, 1935 р., у праці “Викоренення ірраціонального” автор формулює теорію параноїдально-критичного методу.
Далі свого часу був не лише художником, але й винахідником, про що свідчать його спектральні окуляри-калейдоскоп, що змінюють реальне зображення. Це вигадано для автотуристів у разі, якщо існуюче зображення наводить сум; туфлі на ресорах, щоб насолоджуватися ходінням; грим, що приховує тіні. Далі справді експериментував з останнім, ретельно вивчаючи склад, яким користуються японські гейші. Серед іншого - фотомаски для репортерів; пластикове крісло, що застигає у формі, відповідній до фігури людини, котра на нього сідає; сукні з різноманітними анатомічними накладками, сконструйованими з точних розрахунків і в повній відповідності з ідеалом жіночої краси, народженим чоловічою еротичною уявою.
Мабуть, єдиною не зовсім звичайною деталлю суконь Далі є додаткові груди, які потрібно причіплювати до спини. Далі вважав, що вони повинні були зробити переворот у моді; накладні нігті з маленьким дзеркальцем у кожному з них; прозорий манекен, всередину якого наливають воду і запускають рибок.
Експонування “Таємничі метаморфози: оригінальні літографії Сальвадора Далі” триватиме до 7 квітня, для того, щоб всі охочі мали можливість ознайомитися та задуматися з неперевершеним майстром сюррреалізму.