У рекламі, яка лунала з вуст організаторів Фестивалю"Чарівний мангал", запевняли, що в програмі буде безкоштовна дегустація шашлику, мовляв, самі відпочиваючі стануть народним журі, яке визначить найсмачніший шашлик та найкращого шефкухаря. Але насправді чекати моменту дармової дегустації шашлику відвідувачам парку довелося цілих п’ять годин. Усі, хто приходив, питали один в одного: “А чи була дегустація?”
У кінцікінців народне журі відбулося в той момент, коли всі охочі вже наїлися платного шашлику. Кожний із представників кафе розщедрився дати покуштувати задарма лише… кілограм м’яса від кожного кафе, тому дегустація відбулася настільки швидко, що її майже ніхто й не помітив. Треба сказати, що ціни на фестивальний “шашличок” були чималими 30 гривень за сто грамів. Така ціна для кафе та ресторанів нашого міста є максимальною, мінімальна ціна на це блюдо 20 гривень. До того ж навряд чи всі представлені на фестивалі кафе торгують шашликом у своїх закладах по такій завищеній ціні. Але такі вже закони торгівлі: якщо є попит ціна росте вгору. Організатори підрахували, що під час фестивалю рівняни спожили близько 500 кілограмів смаженого м’яса. Якщо врахувати, що кілограм м’яса в середньому коштує 4050 гривень, то чистий прибуток від торгівельної діяльності, що коштує 300 гривень за кіло, цього дня склала близько 130 тисяч гривень! Приміром, це чотири бюджети святкування 730річчя дня міста Рівне, яке склало цього року 29 тисяч гривень. Поруч із мангалами розташувалися палатки виробників українських настоянок та вин, які містять у собі лікувальні властивості. Луцькі медовари з центру “Дух меду” пропонували всім козацьку медовуху, питний козацький мед та інші цілющі напої.
Можливо, пити такий напій великими дозами шкідливо, тому продавці вторговували 810 гривень за 50 грамів цілющої настоянки. Приміром, на аналогічному ярмарку Музейних гостин ціна тієї ж порції напою була дешевша 5 гривень. Медовуха непогано “йшла” під шашличок, але ніхто не задумався, що це масове порушення закону розпивання алкогольних напоїв у громадських місцях. А переможцем конкурсу шашликів серед шести кафе була визнана корчма “Три кума” на чолі зі своїм шефкухарем Гіві.
Трохи завищені ціни на шашлик та напої пояснюються тим, що вся фінансова сторона організації фестивалю проходила без підтримки спонсорів. Щоправда, за участь у конкурсах роздавалися спонсорські призи.
Про фінансову “кухню” фестивалю розповів один з організаторів дійства: “Усі учасники укладали договори з парком на одноденну торгівлю. Кожний зробив свій внесок на організацію фестивалю. Спонсорів не було зовсім, організатори все зробили самі, народні майстри грошей за майстеркласи не брали, гонорари отримали всі артисти, які виступали в концертній програмі”.
Одна з тридцяти майстрів Юлія КОЛЯДА, що взяла участь у виставці народних умільців, розповіла: “Я роблю композиції з цукерок, хоча серед робіт є різні тематичні вироби. Замовники приходять та кажуть мені, що це буде за ювілей, і я роблю композицію з цукерок відповідно до професії людини. Серед таких замовлень вже було багато різних видів транспорту джип, пожежна машина, танк із цукерок, корабельвітрильник, літак, для музикантів робила фортепіано. Часто замовляють такі композиції, як букети, ананаси, футбольні м’ячі. А ось на диво ще ніхто не замовляв фотоапарат із цукерок. Художньої освіти в мене немає, за фахом я інженергідротехнік, але вже 3 роки займаюся творчою роботою. Певною мірою інженерна освіта допомагає, коли робиш макет виробу. Все почалося з випадку, коли я вирішила зробити оригінальний подарунок для куми це була корзинка зі штучними квітами та цукерками.
Фестиваль шашлика проходив у Рівному вперше. Можливо, в подальшому знайдуться і спонсори, які будуть вкладати в це свято кошти, тоді й шашлик буде справді “на халяву”, і медовуха литиметься рікою. А поки що організатори фестивалю, інформаційнорозважальний інтернетпортал міста Рівнe “ЧаРівне.інфо” разом із “Міським об`єднанням парків культури та відпочинку міста Рівнe” та ІТкомпанією “PRANTMEDIA” спромоглися влаштувати цікавий гастрономічний фестиваль.