Представлені роботи колишніх учнів, а нині вже дорослих людей нині входять до золотого фонду мистецького закладу. У 1993 році дитячі картини виставлялися на Днях культури України в Баварії та експонувалися в Мюнхені, Дюссельдорфі, Аугбургзі та Франкфурті. Іноземні художні критики не вірили, що діти можуть малювати настільки професійно. Такий результат був досягнутий завдяки тому, що в так звані “важкі 90ті” директор художньої школи Анатолій Мартиненко впроваджував у навчальній програмі новаторські методи викладання. Адже в перші роки незалежності України рівненські художники мали змогу відійти в творчості від ідей соцреалізму та відкрити для себе та учнів абстрактні жанри авангарду та імпресіонізму.
Коли я прийшов працювати в художню школу, то побачив, що Анатолій Мартиненко, як директор, завжди підтримував творчий пошук, розповідає викладач дитячої художньої школи Анатолій ІВАНЕНКО. У педагогічному досвіді в нього теж не було “штампів”, від викладачів він не вимагав впровадження чітких канонів, робив акцент на індивідуальній манері, особистому досвіді. У той час у викладачів була можливість вчити дітей чомусь новому, чого ще не було. Якраз у той період і з’явилися чудові дитячі роботи. Тоді до нас приїжджали іноземні художники і дивувалися, яким чином наші діти малюють, адже не було якісних матеріалів, паперу, фарб. Коли іноземці бачили дитячі роботи наших учнів, то казали, що вони виконані на рівні досвідчених майстрів.
У той час в Москві ми продали три виставки дитячих робіт та віддали гроші батькам, які були в захваті, адже тоді це були досить немалі кошти. Також ми робили серію виставок у Німеччині, де був виданий каталог дитячих робіт. Вважаю, що творчість це дуже тонкий процес, адже викладачам треба дати волю, не нав’язувати їм програми, вимоги, тоді й результат буде відповідний. Згодом ми знову зберемось на художній виставці нових дитячих робіт.
Художня школа дала нам поштовх комусь в творчому житті, комусь в повсякденні, тому що був створений певний осередок, згадує художниця Тетяна ЛАРІНА. Та людина, яка націлена на розуміння, відкрита для світу, буде сприймати і життя, як мистецтво, а мистецтво, як життя. Її життя буде більш врівноважене та гармонійне. Кожний із випускників того періоду підтвердить, що, переступаючи поріг художньої школи, ми потрапляли зовсім в інший світ. Зараз ми розуміємо, що тоді були “важкі 90ті”, але завдяки “оазису”, який створили для нас викладачі та батьки, ми цього зовсім не відчували.
Отримана база дала нам дуже багато в житті, і хотілося б, щоб цей “метафізичний” стан школи, як місце творчості та натхнення, підтримувався місцевою владою та шанувальниками мистецтва. Стосовно своєї виставки скажу, що після закінчення художньої школи я не зупинилася на досягнутому, а працювала художником. Моя персональна виставка графічних робіт є ніби підсумком, до її складу ввійшли картини, які брали участь у різних виставках. Тематика робіт спеціально підібрана під “кав’ярню” роботи спокійні, ліричні. До серії входять два напрямки: реалістичний такий, яким бачить світ людина щодня, та абстрактний малюнки, над якими можна міркувати, побачити в них щось інтелектуальне.
До абстрактних робіт можна підходити з новим відчуттям, із новими думками. Якщо в реалістичному живописі людина сприймає об’єкт, предмет, то в абстрактному напрямку сама людина може бути об’єктом. В абстрактному творі художник ніби вступає в діалог з глядачем. Кожному художнику потрібний цей діалог, потрібна людина, яка зрозуміє його творчу ідею.
Усі охочі побачити виставки та відчути художню атмосферу картин зможуть відвідати їх до 2 березня.