№689 від 01.01.2015p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Реклама в газеті "Рівне-Ракурс"
Новини Рівне |
#Особливий погляд Сталеві артерії країни. Іван ГРУНИК: “Залізниця для держави - це як для людини кровоносні судини”Після розпаду Радянського Союзу, коли всі опинилися в однакових умовах, Українська залізниця - чи не єдина, хто залишився ще з державною формою власності та з повністю дієздатною структурою. І ця структура, як би її не критикували, повністю забезпечує потреби держави у вантажних і пасажирських перевезеннях. Якби було не так, то зупинилася б уся країна. “Адже залізниця для держави - це як для людини кровоносні судини, - вважає начальник Рівненської дирекції залізничних перевезень Державного територіально-галузевого об’єднання “Львівська залізниця”, почесний залізничник, депутат Львівської обласної ради, кандидат технічних наук Іван ГРУНИК (на фото). - Кожен із нас відчуває особисту відповідальність за те, аби залізничний транспорт функціонував чітко і злагоджено”. Про проблеми галузі, яка працює в складних економічних умовах, наближених до фронтових через бойові дії на Сході країни, - в інтерв’ю з керівником однієї з провідних дирекцій Львівської залізниці. “Найбільших збитків “Укрзалізниці” завдали бойовики-диверсанти” - Іване Степановичу, чим запам’ятався рік, що минає? - 2014 рік був особливо напруженим щодо виконання поставлених завдань. Військове протистояння на Сході не лише мало руйнівний вплив на економіку Донбасу, а й призвело до призупинення діяльності ряду підприємств в інших регіонах, що, безумовно, гальмує розвиток економіки держави в цілому. Внаслідок бойових дій у Донецькій і Луганській областях значно зменшився транзитний потік вантажів, а збільшити власні навантаження дуже складно через дефіцит рухомого складу, значна частина якого залишилася на контрольованій терористами території. До того ж, найцінніша - напіввагони, які сьогодні вкрай необхідні для транспортування сипучих, інертних та інших вантажів. Але найбільших збитків “Укрзалізниці” - 600 мільйонів гривень - завдали бойовики-диверсанти: на Донбасі вони підривають інфраструктуру - залізничні станції, мости, тунелі та колії. Причому, не тільки на контрольованій сепаратистами території, але й у сусідніх областях. Не один такий випадок був у Харкові. Свідомо знищуючи залізничну інфраструктуру, сепаратисти перешкоджають транспортуванню української та міжнародної гуманітарної допомоги на окуповану ними й російськими найманцями територію Донбасу. Позбавлене засобів існування місцеве населення вимушене тікати з районів, які постійно обстрілюють бойовики. За даними ООН, майже 600 тисяч жителів Донецької та Луганської областей покинули свої будинки. Звісно, держава повинна витрачати значні кошти як на забезпечення оборони країни, так і на підтримку внутрішніх переселенців. Але, не зважаючи на всі негаразди, на те, що залізничники змушені працювати неповний робочий тиждень - чотири дні (у п’ятницю вихідний), ми зберегли колектив. А це - фахівці з великим досвідом, високим професіоналізмом, які несуть відповідальність не тільки за вантажі, а й за життя та здоров’я людей. Після закінчення Другої світової війни Україна вперше опинилася в такому складному політичному й економічному становищі, яке вимагає мобілізації всіх зусиль і влади, і народу для збереження держави. Я твердо переконаний: з нами Бог, з нами Правда, весь світ підтримує Україну, бо ми відстоюємо рідну землю. І, попри всі намагання донбасівських сепаратистів та російських найманців, територіальна цілісність України буде збережена, а її суверенітет - захищений. Сьогодні ми відбулись як українська нація: всі об’єдналися, щоб захистити Батьківщину хто чим може. Простий приклад. Тільки-но на Сході розпочались бойові дії, до яких наші військовики виявилися недостатньо готовими, на допомогу їм прийшли прості громадяни. Через неможливість завезти в Україну бронежилети великими партіями, вони організованими групами їхали в Польщу, купували там “броники”, одягали їх на себе й по одному переносили через кордон, аби потім відправити бійцям на передову. І таких прикладів безліч.
“Від нас залежить збереження життя українських воїнів” - Розкажіть, будь ласка, Іване Степановичу, докладніше про участь Вашого колективу в волонтерському русі. - У листопаді до дирекції звернувся командувач Оперативного командування “Північ” із проханням: переобладнати морські контейнери на криївки для наших героїв, які боронять українську землю на Сході країни. На сьогодні ми вже відправили в зону АТО шостий такий контейнер. Перший зробило вагонне депо “Здолбунів”, другий - приміське депо “Здолбунів”, третій - будівельне управління № 3 по станції Рівне, а решту - працівники локомотивного, вагонного та пасажирського депо "Ковель". Криївки всередині оздоблено деревиною, обладнано місця для відпочинку бійців, проведено електропроводку з розетками для підзарядки мобільних телефонів та військових радіостанцій, а для підтримання постійної температури встановлено пічки-буржуйки на твердому і рідкому паливі. Справжнім сюрпризом для бійців АТО стало укомплектування кожної криївки ялинкою, новорічними іграшками, дитячими малюнками та продуктами. Хочу через “Рівне-Ракурс” подякувати всім нашим залізничникам, які у вільний від роботи час за свої кошти обладнали ці контейнери-криївки. Наведу ще один приклад підтримки нашими працівниками захисників української землі. Коли стало відомо, що бійці Рівненського батальйону 2-ї Галицької бригади Національної гвардії України, які з липня обороняють блокпости у Донецькій області, вкрай потребують тактичних пошуково-наглядових приладів, ініціативна група дирекції звернулася до усіх небайдужих залізничників із пропозицією зібрати кошти на придбання тепловізора. До оголошеної акції активно долучилися колективи відокремленого підрозділу “Вокзал станції Рівне”, Ківерцівської, Ковельської та Сарненської дистанцій колії. Ми усвідомлюємо, що саме від нас залежить збереження життя українських воїнів. За досить короткий термін вдалося зібрати 77,6 тисячі гривень та придбати сучасний тепловізор, який 8 вересня було вручено начальнику штабу Рівненського батальйону Нацгвардії України. Залізничники і надалі будуть допомагати нашим захисникам, аби тільки вони повертались живими й неушкодженими додому. Ми пишаємось тим, що шість працівників дирекції захищають у зоні АТО на Сході країни незалежність, суверенітет і цілісність Української держави.
“Не скасування пільг на безоплатний проїзд, а їх монетизація” - Яка мета реформування залізничної галузі, розпочатого в цьому році? - Однією з головних ідей реформування “Укрзалізниці” є створення на її базі публічного акціонерного товариства, поділ адміністративного керівництва і господарської діяльності на залізничному транспорті.На моє глибоке переконання, в реформуванні залізниці повинні бути задіяні найдосвідченіші фахівці, які досконало знають, що таке робота залізничного транспорту в умовах нашої держави, як він пов’язаний з іншими галузями національної економіки. Коли Георгій Миколайович Кирпа став міністром транспорту, він неодноразово наголошував на тому, що залізниці необхідні високий професіоналізм, сувора дисципліна та стабільна співпраця з усім господарським комплексом країни. Сьогодні 80% вантажів перевозиться залізничним транспортом. Тому він був і залишається головною транспортною артерією країни для забезпечення вантажних і пасажирських перевезень. Але залізниця не може ефективно працювати без вирішення проблем, що накопичувались роками. Найгостріша з них - фізична амортизація, старіння рухомого складу. Особливо збиткові приміські дизель-поїзди, якими користуються пасажири 26 пільгових категорій. Вкладаючи у приміський залізничний рух гривню, ми отримуємо всього… 12 копійок. Сьогодні уряд розглядає питання про скасування низки соціальних пільг, зокрема на безоплатний проїзд громадським транспортом. Ніде в світі їх немає, всі повинні купувати квитки. З іншого боку, в нас є соціально незахищені верстви населення. Держава повинна їм забезпечити пряму грошову компенсацію, створюючи таким чином нормальні ринкові умови для роботи транспорту і не зменшуючи при цьому соціальні стандарти. Отже, політика уряду має полягати не у скасуванні пільг, а у їхній монетизації, тобто, забезпеченні адресної грошової допомоги тим, хто її потребує.
“Мирного неба, щастя, здоров’я, куті смачної та коляди голосної” - Зараз по всій Україні віялові відключення. Бог милував від них залізницю? - Залізничний транспорт - галузь стратегічного значення. Він рівноцінний, як обленерго, ліцензіат, тож має ліцензію на використання і продаж електроенергії. Чимало споживачів, що підключені до нас, не залежать від віялових відключень обленерго. Але якщо в країні без них не обійтися, то повинен бути графік, людей необхідно попередити, вони повинні бути готові до цього. Як фахівець-електрик, інженер-електромеханік за першою освітою, можу запевнити, що найбільше побутова техніка виходить з ладу в момент увімкнення струму в усіх будинках у міському мікрорайоні чи селі. - Ваші побажання колегам і жителям області напередодні новорічних свят. - Користуючись нагодою, хочу подякувати працівникам Рівненської дирекції залізничних перевезень Львівської залізниці, які були мені надійною опорою у вирішенні всіх проблем, що приніс 2014 рік, за сумлінну працю. Привітати Вас, дорогі колеги і шановні краяни, з наступаючим Новим Роком та Різдвом Христовим, побажати Вам мирного неба, щастя, здоров’я, куті смачної та коляди голосної. І коли ми родинами зберемося на Святий вечір та сядемо за святковий стіл із появою в небі першої зірки, що досі нагадує нам про зірку Віфлеємську, яка сповістила людству про народження Христа, я бажатиму Вам усім, щоб ця зірка супроводжувала у житті кожного нас, щоб ми були щасливі та здорові, а Україна - вільною і незалежною.
Коментарі (0):
|
© 2001-2024 Iнформацiйно-рекламне агентство "Ракурс" тел.: +38(098)0565477. Всi права збережено. |
тел.(098)0565477, (096)3950057 Використовувати матеріали газети "Рівне-Ракурс" можна лише пославшись на "Рівне-Ракурс" (для інтернет-виданнь - зробивши гіперпосилання). Будь-яке копіювання, публікація, чи передрук наступне поширення інформації, що не має посилання на "IРА "Ракурс" суворо забороняється Наші сайти: |