№754 від 18.04.2016p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Реклама в газеті "Рівне-Ракурс"
Новини Рівне |
Сергій Лінчук: “Інтерес до навчання в дітей ніколи не зникав...”Рівне – місто, відносно, маленьке. Воно має свої особливості. Воно має і своїх “маленьких” людей – рівненських дітей. Найбільше часу діти проводять у школі. Тому, поширеною є думка, що школа – другий дім. Так, в кожній школі є свої особливості, та й кількість дітей в кожній школі різна. Недавно я завітала в Рівненську загальноосвітню школу I-III ступенів №25 Рівненської міської ради. Скажу чесно: дітей тут ну д-у-у-же багато. Наприклад, у 8-А класі 31 дитина. І як вчителю встигнути подивитися за всіма? І це тільки один клас. Але ж виховують, навчають. І добре ж навчають: є у школі і гуртки, і секції, і клуби... Я поспілкувалася із працівниками 25-ї школи – це люди, які люблять свою професію. І, в першу чергу, люблять своїх учнів. Думаю, ця любов взаємна. А найповажнішою людиною в школі є її директор – Сергій Павлович Лінчук. Коли я приходила до нього взяти інтерв’ю, він був зайнятий – проводив свій урок. Тому, я дочекалася перерви і підійшла до нього. Він люб’язно вділив мені декілька хвилин свого часу. О. Н.: Ви багато років працюєте директором 25-ї школи. Як Ви оцінюєте теперішню систему освіти? Що б Ви змінили в системі освіти? С. Л.: Інтерес дітей до навчання, чесно кажучи, ніколи не зникав. Хоч не завжди він проявляється активно, але завжди він є. Можна сказати, що дітей цікавить все: дещо – більше, дещо – менше. Діти хочуть навчатися – це факт. Життя не стоїть на місці. Кожного дня з’являється щось нове. Так само і в навчанні: не потрібно притримуватись чогось одного, потрібно весь час розвиватися. Головне, щоб система освіти відповідала поколінню учнів... А методів, принципів, засобів навчання є багато. І вдале їх поєднання є запорукою хорошого навчання. О.Н.: А якщо порівнювати учнів 2016-го року з учнями, наприклад, 1990-х років, які відбулися зміни за цей період? С.Л.: Особливо помітно, як в дітей змінюються цінності, як змінюються самі діти... Наприклад, зараз майже скрізь вимагається знання комп’ютера. І діти, як це можна прослідкувати, вже не уявляють свого життя без цієї техніки. Звичайно, в 90-ті роки такого не було. І я не кажу, що це погано. Адже кожне покоління диктує нові правила. Не можуть діти нашого часу жити за законами, які були тоді. Навіть ті діти, які кажуть, що вчитися не хочуть, – теж навчаються. Немає людини, яка б за своє життя нічому не вчилася. О. Н.: А які проблеми зараз є у Вашій школі? С. Л.: З проблемами, які є у нашій школі, ми стараємося справлятися. І в цьому я вдячний і працівникам школи, і батькам учнів, і самим учням. Школа – це як одна родина. Тут кожен допомагає один одному. Звичайно, і вплив держави також має місце. Колектив школи завжди працює над поліпшенням умов у школі: зміцненням матеріально-технічної бази, підтримкою будівель, приміщень школи у робочому стані. За батьківські благодійні кошти здійснюється утримання школи, придбання найнеобхіднішого для її функціонування, ремонт оргтехніки. Проте, є проблема із ремонтом вікон, а також із сантехнічним обладнанням. О.Н.: Яка якість підготовки вчителів Вашої школи? Де вони беруть своє “натхнення”? С.Л.: Кожному вчителю важливо показати учням приклад, який потрібно наслідувати, чи не так? Самим вчителям важливо, аби їхні уміння і навички поліпшувалися з кожним днем. Тому вчителі нашої школи відвідають різноманітні тренінги, зібрання і семінари. Та, мабуть, як і всі люди, вдосконалюють себе самостійно. Зараз же з’являються нові підручники, посібники, сайти, з яких можна брати цікаву і нову інформацію. Впевнено можу сказати: в руки наших педагогів батькам не страшно віддавати своїх дітей. Станом на 2015 навчальний рік 19 вчителів нашої школи атестувалося. Результат був такий: восьмеро підтвердили вищу категорію; один вчитель встановив вищу категорію; двом – присвоєно звання “старший вчитель”; двоє – підтвердили це звання; двом – присвоєно звання “учитель-методист” і ще троє це звання підтвердили. Також у школі проводяться семінари-практикуми, проблемні семінари, педагогічні читання вчителів, калейдоскопи творчих уроків тощо. О.Н.: Учні не тільки ж навчаються. Які гуртки для дітей діють у Вашій школі? С.Л.: Кожна дитина має проявляти себе, розкривати свої таланти і здібності. Головним же завданням школи і педагога є розкриття внутрішнього світу дитини. У нашій школі є багато гуртків і секцій, годин спілкування. Діти беруть участь і в спортивних змаганнях. Ми проводимо різноманітні акції, заходи, конкурси для того, аби наші учні були гідними громадянами України, поважали себе, людей, природу. Також у школі працює Євроклуб, традиційним є в школі місячник правового виховання, протягом якого проводяться заходи правової освітньо-виховної роботи. А психолог школи регулярно проводить корекційно-розвивальні заняття з учнями групи ризику, допомагає знайти вихід учням, які потрапили у складні ситуації. А час, звичайно, йде вперед. Нам треба бути готовими приймати нове у своє життя. Зокрема, це стосується й системи навчання. Думаю, що комп’ютеризація, про яку говорив Сергій Павлович, це лише початок. Світ змінюється, змінюємось і ми.
Коментарі (0):
|
© 2001-2024 Iнформацiйно-рекламне агентство "Ракурс" тел.: +38(098)0565477. Всi права збережено. |
тел.(098)0565477, (096)3950057 Використовувати матеріали газети "Рівне-Ракурс" можна лише пославшись на "Рівне-Ракурс" (для інтернет-виданнь - зробивши гіперпосилання). Будь-яке копіювання, публікація, чи передрук наступне поширення інформації, що не має посилання на "IРА "Ракурс" суворо забороняється Наші сайти: |