№909 від 23.04.2019p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Реклама в газеті "Рівне-Ракурс"
Новини Рівне |
#автозвук Як вибрати акустику в автомобільБільшість автолюбителів в наш час замислюються про хороше якісний звук в своєму авто. Одним з його складових і значущих компонентів є акустика https://splaudio.com.ua/catalog/avtoakustika/. Потрібно визнати, що, на жаль, не завжди в придбаному автомобілі встановлена хороша штатна акустика, що забезпечує якісне звучання. Та й місце розташування її теж часто залишає бажати кращого. Тому не дивно, що все більше автовласників приходить до висновку, що штатну акустику необхідно міняти. Її вибір - справа дуже непроста, але якщо знати ази, то це процес значно спрощується. Отже, давайте сьогодні спробуємо розібратися в тому, як же все-таки підібрати акустичну систему в авто, і на що слід звернути увагу в першу чергу.
1) Тип. Автомобільна акустика буває 2х видів: компонентна і коаксіальна. Назва компонентна говорить сама за себе. У цього типу акустики все компоненти, (випромінювачі), що працюють кожен у своїй смузі частот, розташовуються окремо один від одного. При цьому поділ частот здійснюється так званими кроссоверами, що розташовуються поза динаміка. У коаксіальних акустичних системах високочастотні, середньочастотні і низькочастотні динаміки зібрані разом в одній колонці, при цьому кросовера, як правило, прикріплюються до кошику динаміка. Це нескладні акустичні системи, які просто монтуються і мають більш низькою вартістю. Вони користуються популярністю в основному в тих випадках, коли важливо не стільки якість звуку, скільки присутність музики в авто. Установка компонентної системи вимагає певних навичок, але при цьому можна добитися більш якісного звучання. Найбільш поширені компонентні системи мають пару середовищі-низькочастотних динаміків (мідбасів) і пару високочастотних динаміків (твіттерів). Більш досконалі акустичні системи можуть забезпечуватися навіть сабвуфером. Тому людям з «досвідченим» музичними запитами варто звернути увагу саме на компонентну акустику.
2) Розміри. Найпоширенішими є такі розміри динаміків: круглих «4» (10см), «5» (13см), «6» (16см), «6.5» (17см), «8» (20см) і «10» (25см), овальних «4х6», «5х7», «6х9», «7х10». Говорячи про цей параметр, слід врахувати кілька аспектів. Перший полягає в тому, що чим більше розмір дифузора, тим краще будуть відтворюватися низькочастотні звуки. А при його зменшенні краще звучать високі частоти. Тому найбільш оптимальним варіантом можна вважати автомобільні колонки круглої форми розміром 16-17см ( «6», «6,5») та овальні т.зв. «6х9», вони краще відтворюють низькі частоти. Динаміки меншого розміру 10-13см не дадуть такої промальовування «низів», тому для більш об'ємного звуку вам навряд чи їх порадять. Суть другого аспекту полягає в тому, що в різних авто штатні місця під установку акустики відрізняються. Стандарти, безперечно, є, вони варіюються, як
правило, в межах 10-16см., але, тим не менше, щоб не довелося, потім перепилювати дверну карту, краще звернути на це увагу. Хоча, якщо планується створення в авто дуже хорошого звучання, і переробка штатних місць під акустику вас не лякає, то цей аспект можна пропустити і зробити акцент на акустичних системах розміром 16см і вище, «6х9» і більш.
3) Кількість смуг. Кожна смуга - це певна частота, яку відіграє динамік. Зазвичай їх кількість дорівнює 2-3м (середні, низькі, високі частоти). Бувають системи, що мають 3 смуги і більше. Багато заблуждаётся, думаючи, що чим більше смуг, тим краще, насправді все йде не зовсім так, набагато поліпшити якість звуку вони не зможуть. Справа в тому, що узгодити роботу більш ніж 3-х динаміків в 1й акустичної системі досить складно. Ідеальними можна вважати фронтальні трьох- смугові системи, і тилові двох -полосние. І вибираючи динаміки, гнатися за кількістю смуг не варто, 3х цілком достатньо, набагато важливіше те, з якого матеріалу вони зроблені, але про це трохи пізніше.
4) Потужність і чутливість. Говорячи про потужність, потрібно відзначити те, що вона як і у магнітол буває номінальної і пікової. Номінальна забезпечує прослуховування музики на протязі більш тривалого періоду часу, і саме вона є основоположною. Максимальну (пікову) динамік може витримати дуже короткий проміжок часу, інакше можливі руйнування підвісу дифузора, перегрів котушки та інші неполадки. Акустика з великими показниками потужності розрахована під підсилювач. А взагалі краще запам'ятати один простий принцип, щоб не спалити динаміки. Не залежно від того буде використовуватися штатний підсилювач головного пристрою або зовнішній, потрібно вибирати динаміки з такою максимальною потужністю, яка в 3 рази перевищує пікову потужність підсилювача. Набагато важливіше такий параметр як чутливість. Вона вимірюється в децибелах, і показує тиск звуку, яке видає акустика на відстані 1м при подачі потужності в 1 Вт. Чим чутливість більше, тим краще буде відігрувать акустика без підсилювача. Він знадобитися при низьких показниках, як правило, від 90 децібел і нижче. Також потрібно враховувати і резонансну частоту. Від неї залежить глибина басів. Чим вона нижче, тим краще відтворюються низькі частоти.
5) Матеріали, з яких виготовляються динаміки, теж має значення при виборі автоакустики. Найбільш якісно відтворюють звук акустичні системи, у яких високочастотні динаміки (пищалки) виготовлені з шовку з великим куполом або із заліза, а дифузори мидбаса - з паперу або пресованого картону і бажано зі спеціальним просоченням, щоб уникнути негативного впливу вологи. Кращим матеріалом для магніту динаміків є неодим. Акустика з такими магнітними системами могутніше звичайних, але при цьому легше і займає менше посадкового місця, а це плюс при установці.
6) Музичні уподобання грають свою певну роль при виборі акустики в авто. Справа в тому, що певні динаміки добре відіграють електронну музику, але зовсім не підходять під інструментальну і класику і навпаки. «Золота середина» в принципі існує, але це, як правило, системи з більш дешевого цінового сегменту, а відповідно і грають вони гірше. Як правило, певні бренди підходять більше під то, чи інший напрямок музики. Наприклад, JBL і Hertz краще басят, Morel краще підійде під інструментальну музику. Якщо говорити про рекомендації щодо якогось конкретного бренду, тобто досить багато виробників, які є лідерами в в сфері автоакустики: Hertz, Focal, Infinity, JBL, DLS, Ground Zero, Boston Acoustic, Alpine, Helix ... Говорити про те яка все-таки найкраща вельми непросто, адже майже у кожного бренду є свої топові лінійки, та й враховувати, говорячи про звук в авто, потрібно всю систему в цілому: магнітолу, підсилювач, сабвуфер, і то, як вона звучить в зборі, а не окремо. Також потрібно розуміти, що якою б якісною і потужною не була б акустика, нехай навіть найвищих лінійок і самих іменитих виробників, але в зв'язці з простої дешевої магнітолою, навряд чи вона покаже «вищий пілотаж». Є один вірний спосіб - слухати і вибирати виключно те, що сподобається. Правда не варто забувати про те, що на стенді музика звучить по-іншому, ніж в авто. Найбільш поширених місць для монтажу автомобільної акустики: в торпеду, в передні і задні двері, а також в задню полку. Давайте розглянемо всі ці варіанти по порядку. Отже, установка динаміків в торпеду, в принципі, це добре (особливо коли є штатні місця) звук розташовується високо, створюється т.зв. «Сцена». Але при цьому потрібно враховувати, що торпеду може переповнювати «оркестр» зі сторонніх скрипів і шумів, що виходять із щілин між стиками пластика (особливо у вітчизняних авто).
Тому даний варіант потрібно застосовувати в тандемі з шумоізоляцією, інакше результату, очікуваного Вами, він не принесе. Монтаж акустики в передні двері вже цікавіше. Навіть установка недорогих коаксіальних динаміків в штатні місця, буде краще установки в торпеду. По-перше, з'являється можливість монтажу динаміків більшого розміру, ніж в торпеду (16см і вище), а вони краще відіграють низькі частоти. По-друге, в передню, двері можна встановити компонентні системи, з подальшим винесенням «пискавок», наприклад, на стійки передніх дверей або на кути торпеди. Це дозволить створити «звукову сцену» на рівні слухача. На жаль, коли мова йде про коаксіальних динаміках, то через їх конструктивних особливостей, можливості розташувати високочастотні «пищалки» вище немає. І виходить, що грають вони в ноги переднім пасажирам. В такому випадку про «сцені» можна забути. Пищалки краще розташовувати на рівні слухача, і направляти їх дифузором на вітрове скло або в салон. Якщо часто їздять пасажири на задніх сидіннях, і їм теж потрібно забезпечити хороший звук, то в задні двері потрібно ставити коаксіальні системи, бажано розміром 16см і більше. В іншому випадку, можна вдатися до установки в задню полицю овалів. Це дасть можливість підвищити бас і створити більш об'ємне звучання.
Бажано обмежити верхні частоти середніми, щоб основна звукова картина був все ж в передній частині автомобіля. Не забуваємо при цьому про посилення полки і про покриття її шумопоглиначів. Також необхідно враховувати монтажну глибину, щоб динамік помістився в штатне місце і не перешкоджав роботі стеклопод'емника. Говорячи про автоакустики, не слід забувати про шумоізоляцію салону, адже це одна з основоположних якісного звуку. Також акустика повинна бути правильно встановлена в авто, а це вельми делікатне питання і довіряти його слід тільки фахівцям в даній області. Акцентувати увагу, в першу чергу, потрібно на брендах з хорошою репутацій, що працюють на ринку автозвуку не перший рік. Автомобіль досить складне середовище для створення правильного звуку, і про це потрібно пам'ятати.
Коментарі (0):
|
© 2001-2024 Iнформацiйно-рекламне агентство "Ракурс" тел.: +38(098)0565477. Всi права збережено. |
тел.(098)0565477, (096)3950057 Використовувати матеріали газети "Рівне-Ракурс" можна лише пославшись на "Рівне-Ракурс" (для інтернет-виданнь - зробивши гіперпосилання). Будь-яке копіювання, публікація, чи передрук наступне поширення інформації, що не має посилання на "IРА "Ракурс" суворо забороняється Наші сайти: |