Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №413 від 09.09.2009p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477
Додати у "Закладки"

Головна (Просто цікава газета) "Рівне-Ракурс"


  Реклама в газеті "Рівне-Ракурс"

  ¤ Ракурс подій

  ¤ Ракурс політики

  ¤ Ракурс економiки

  ¤ Ракурс здоров'я

  ¤ Ракурс культури і освіти

  ¤ Ракурс спорту

  ¤ Ракурс кримінальний

  ¤ Ракурс житейський

  ¤ Ракурс інтимний

  ¤ Ракурс мандрівника

  ¤ Ракурс незвичайного

  ¤ Ракурс добрих порад

  ¤ Ракурс розваг


Пошук

RSS
Архів «РР»:
Жовтень 2024p.
ПнВтСрЧтПтСбНд
 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
Листопад 2024p.
ПнВтСрЧтПтСбНд
    1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Новини Рівне
QRcode

#З перших уст

Володимир МАЛИХІН: “Вітчизняні НПЗ потребують нагальної модернізації”

Володимир МАЛИХІН: “Вітчизняні НПЗ потребують нагальної модернізації”

З початку кризи професійні свята в Україні відзначаються якось мляво. Ну, привітають з ними президент та прем’єр-міністр (ці колективні вітання, здається, єдине, що ще об’єднує перших осіб держави та суперників за “президентську булаву”), в колективах пройдуть зібрання, ветеранам дадуть грамоти - і все. Однак, на думку автора, саме професійне свято є тією нагодою, аби зрозуміти, в якому стані знаходиться галузь, куди вона рухається, і де ті “світлі горизонти”, яких потрібно досягти.

Про все це напередодні Дня працівників нафтової, газової та нафтопереробної промисловості України ми попросили розповісти Володимира МАЛИХІНА - людину, яка два десятиріччя очолювала одне з найбільших в Україні підприємств із транспортування світлих нафтопродуктів ДП “ПрикрапатЗахідтранс”, а сьогодні є заступником голови правління корпорації “ТрансНафтоТрейд”.

- Володимире Костянтиновичу, що для Вас означає День працівників нафтової, газової та нафтопереробної промисловості?

- З 1963 року працюю у цій галузі і дуже поважаю своїх колег. Так склалася моя доля, що я пройшов фактично всі сходинки нашої професії, - від учня ПТУ при Полоцькому нафтопереробному заводі до керівника підприємства з екс-плуатації магістральних продуктопроводів. На своєму шляху зустрічав багато хороших спеціалістів, чуйних людей, кваліфікованих фахівців. Коли тільки прийшов на підприємство, наша професія була складна, важка і малооплачувана. Це й не дивно - у 60-70-ті роки літр бензину на заправці коштував дешевше, ніж літр мінеральної води. Навіть коли я обійняв посаду начальника управління і мав під керівництвом сотні людей, моя зарплатня не перевищувала 220 карбованців. Працювати ж доводилося у важких умовах, а сама робота була далеко не завжди безпечною. Сьогодні матеріальне становище працівників змінилося на краще, але легким цей “кусень хліба” може назвати лише та людина, яка ніколи не стикалася з нашою галуззю. Так що я поважаю і ціную своїх колег.

- Як сьогодні змінилося відношення до нафтової галузі з боку суспільства, влади?

- Безумовно, роль “паливного” сектора економіки за останні десятиріччя зросла. Сьогодні ситуація в ПЕК напряму впливає на все суспільство, економіку країни. Вартість енергоносіїв закладена в усі без винятку товари та послуги, і вони складають у ціноутворенні досить питому частку. Надалі ця ситуація зберігатиметься. Часи дешевої нафти минули, і вороття - немає. Сьогодні більша частина цієї сировини добувається у важких кліматичних зонах - Сибіру, Амазонській сельвії, пустелях, на морському шельфі. Фактично, вичерпані запаси нафти, яка била фонтанами з-під землі, і яку потрібно було просто зібрати, заповнити трубопровід та направити, або ж завантажити у цистерни. Кожна нова свердловина - це мільйони, а для морського видобутку навіть десятки та сотні мільйонів доларів інвестицій, на які змушені йти нафтові компанії. За таких умов не варто очікувати на здешевлення нафти та її продуктів - бензину, дизельного палива тощо.

- Скажіть, у чому, на Вашу думку, причини коливань вартості нафти на світових біржах?

- Дійсно, за останній рік ми бачили як стрімке подорожчання “чорного золота” до 147 доларів за барель влітку 2008, так і падіння його ціни до 35 “баксів” у грудні. Безумовно, що, крім економічної кризи, на вартість сирої нафти вплинула спекуляція. Хоча я б не зводив все лише до цього чинника. Є сезонні фактори, закупівля державами (звісно, тими, у яких є на це кошти) нафти та нафтопродуктів до державних резервів, та ще безліч чинників, які впливають на вартість сировини. Вважаю, що всі ці та й багато інших факторів просто збіглися у часі, що й обумовило такі цінові стрибки.

Сьогоднішню цінову ситуацію на нафтовому ринку вважаю доволі об’єктивною, і вартість бареля у межах сімдесяти доларів - справедливою ціною. Повторюю - повернення до часів дешевих енергоносіїв, на жаль, не буде...

- Ціна барелю нафти на світовому ринку, - це, безперечно, дуже важливо, але для простих громадян України важливішою є ціна літра пального на найближчій заправці. Чому, коли вартість нафти на біржі впала в чотири рази - цінники на заправках не зменшилися хоча б удвічі?

- Безумовно, нафта є основою для виготовлення бензину та дизельного палива. Однак не слід вважати, що лише вартість сирої нафти впливає на ціну готового продукту. Ми забуваємо про те, що Україна імпортує як нафту, так і нафтопродукти. При цьому курс вітчизняної гривні до долара суттєво “тисне” на ціну палива. Згадаємо, скільки коштував долар торік, і скільки - сьогодні. Якщо перевести нинішні ціни у гривнях на долари і порівняти цей показник з минулорічним, ми побачимо доволі цікаву картину. Від цього, безумовно, простому автовласникові жити легше не стане, але економіка - річ вперта, і сьогодні власники АЗС не можуть собі дозволити працювати у збиток.

- Володимире Костянтиновичу, а яка ситуація на українських нафтопереробних підприємствах?

- На жаль, не надто обнадійлива. Деякі з них працюють добре, налагоджено виготовлення дизельного пального стандарту Євро-3 та навіть Євро-4. Однак в цілому підприємства галузі гостро потребують модернізації та інвестицій. Якщо в Білорусії, Литві вона була проведена досить давно, а на багатьох російських НПЗ в останні роки, вони в значній мірі вже адаптувалися до потреб ринку і виготовляють якісний продукт, то через брак коштів деякі українські підприємства ще й досі виготовляють продукцію дуже низької якості. Проблема модернізації галузі сьогодні складна, і за умови тотальної нестачі фінансових ресурсів навряд чи буде вирішена. Реконструкція НПЗ - це не лише кошти, це ще й час. Як свідчить досвід, реконструкція такого складного підприємства як нафтопереробний завод триває три - п’ять років. Тобто, власник весь цей час змушений вкладати значні кошти, які йому вдасться повернути лише через роки після реконструкції. На жаль, держава не допомогла галузі пільговим оподаткуванням у минулому, а сьогодні, напередодні президентських виборів, це питання взагалі всерйоз ніхто не піднімає. Шкода, бо кожне НПЗ - це тисячі працівників, які мають всі шанси втратити роботу, якщо продукція, яку вони випускають, буде через її низьку якість непотрібна ринку.

І все-таки я залишаюся оптимістом і вітаю своїх колег з нашим спільним професійним святом.

День працівника нафтової, газової та нафтопереробної промисловості - значуща подія в житті людей, які присвятили себе цій важкій, але вкрай потрібній справі. Адже саме нафтовики своєю самовідданою працею, високим професіоналізмом та відповідальним ставленням до своєї роботи забезпечують енергетичну безпеку нашої країни. То ж нехай і надалі наші зусилля будуть спрямовані на піднесення національної економіки, зміцнення енергетичної незалежності України. Бажаю Вам здоров’я, щастя, добробуту і нових трудових звершень!

Малихін Володимир Костянтинович

Нагороди

Медаль “За доблестный труд”

Звання “Заслуженный работник Минэнерго Российской Федерации”

Грамота за заслуги перед українською православною церквою, орденом Рівноапостольного Великого князя Володимира ІІІ ступеня

Почесний знак “10 лет ОАО “АК”Транснефтепродукт” І ступеня

Почесна відзнака “Лицар мужності” координаційною радою при Президентові України з питань соціального та правового захисту військовослужбовців, працівників міліції, митної служби і членів їх сімей

Диплом та стела золотої якості “Золота Фортуна” в номінації “Провідне підприємство з транспорту нафтопродуктів в Україні”

Почесний знак ОАО “АК”Транснефтепродукт”

Почесна грамота обласної державної адміністрації

Почесне звання - Заслужений працівник промисловості України

09.09.2009Володимир КОНЄВ


Переглядів: 1055

Версія для друку

Коментарі (0):


Система Orphus

Додайте коментар:

защитный код

Анонсовані статті свіжого № 1195 від 20.11.2024p.
¤ 
Ознаки того, що у вас дефіцит вітаміну D

Ознаки того, що у вас дефіцит вітаміну D

Нестача «сонячного» вітаміну вкрай негативно позначається на стані здоров’я, тому його попередження – найкраща послуга вашому організму....

¤ 
Троє чоловіків вбили знайомого

Троє чоловіків вбили знайомого

До злочину причетні троє дубровиччан – 30-ти, 19-ти та 15-ти років, які і раніше потрапляли в поле зору правоохоронців за вчинення адміністративних правопорушень. А найстарший та неповнолітній мали судимість....

¤ 
Пошкодив шини службового авто

Пошкодив шини службового авто

Відомо, що 42-річний чоловік уже неодноразово потрапляв в поле зору правоохоронців, зокрема був судимий за вчинення майнових злочинів та хуліганства....

¤ 
У Рівненського обласного протипухлинного центру новий керівник

У Рівненського обласного протипухлинного центру новий керівник

Рівненський обласний протипухлинний центр очолив Віталій Бойко. Напередодні голова Рівненської обласної ради Андрій Карауш звільнив його з посади директора комунального підприємства «Рівненська обласна дитяча лікарня», якою Віталій Бойко керував тричі: з червня 2005-го по вересень 2006-го, з 2007 по 2010 рік та з грудня 2014 року і дотепер...

¤ 
Громади Рівненщини отримали 11 нових шкільних автобусів

Громади Рівненщини отримали 11 нових шкільних автобусів

Ще 11 шкільних автобусів передали тергромадам Рівненщини. Ключі від нових авто вручили начальник Рівненської ОВА Олександр Коваль та голова обласної ради Андрій Карауш....

¤ 
Партія «УДАР Віталія Кличка» стає ще більш відкритою

Партія «УДАР Віталія Кличка» стає ще більш відкритою

Ми прагнемо залучити якомога більше груп українців до політичного життя суспільства та розбудови партії. Зокрема, розширити участь жінок у прийнятті рішень, надати їм можливості для самореалізації....





Найпопулярніші статті:

• Розшифровка аналізу крові: [841] (22329)
• Як позбутися шпори на п’яті [850] (18311)
• Масштабна спецоперація на Рівненщині: викрили мережу «реабілітаційних центрів» [965] (15359)
• Допомога під час карантину [967] (15310)
• Коли відкриються рівненські садочки? [965] (15080)
• Чому не варто кип’ятити воду двічі [964] (14943)
• Рівнян запрошують на дитячий кінофестиваль «Children Kinofest» онлайн [965] (14861)
• У Здолбунові підпалили авто підприємця [965] (14819)
• 4 способи, як перевірити масло на натуральність [964] (14803)
• Живи до ста! [965] (14761)
• Щоб овочі в холодильнику були тривалий час свіжими, помістіть туди звичайну губку [964] (14703)
• Бюджет і ми… [965] (14692)
• Що робити, якщо дитину покусали комарі [965] (14574)
• У Сергія Притули вкрали взуття в поїзді: як викручувався ведучий [964] (14520)
• Аудитори Рівненщини з початку року попередили порушень за процедурою закупівель на понад 72 млн грн [965] (14420)
• Про здобутки Рівненщини - у річницю президенства Володимира Зеленського [965] (14361)
• ЗНО під час карантину: як складати? [964] (14013)
• «Перевірка» на коронавірус коштувала пенсіонерам понад 10 тисяч гривень [964] (13981)

ТОП-15 свіжого номера:

• Партія «УДАР Віталія Кличка» стає ще більш відкритою (1066)
• Для освітніх закладів Рівного закуплять нове обладнання (209)
• Громади Рівненщини отримали 11 нових шкільних автобусів (178)
• Ознаки того, що у вас дефіцит вітаміну D (146)
• Пошкодив шини службового авто (135)
• У Рівненського обласного протипухлинного центру новий керівник (134)
• Троє чоловіків вбили знайомого (133)
• Навіщо протирати скло машини яблуком у дощ? (130)
• Смертельна автопригода у Рівненському районі (123)
• Сприяли в ухиленні від мобілізації: ще чотирьом лікарям повідомили про підозру (122)
• Налагодили міжрегіональний канал збуту наркотиків (118)
• Потрапив під колеса мотоцикла, вибігши на дорогу (118)
• В області облаштовують кулінарний хаб (117)
• Ультразвукова діагностика в закладах охорони здоров’я м.Рівне (115)
• Незабаром на Рівненщині з’являться нові навчально-практичні центри (114)


 Партнери 
 
Перший інформаційний канал Інтерес .
 Газета 
 

Реклама в газеті | Лист редакторові | RSS | Передплата газети

Про нас | Відгуки | Розсилка | Реклама на сайті| Реклама в газеті

© 2001-2024 Iнформацiйно-рекламне агентство "Ракурс" тел.: +38(098)0565477. Всi права збережено.


 Інформація 
 
Головний редактор - Конєв В.Л.,
тел.(098)0565477, (096)3950057

Використовувати матеріали газети "Рівне-Ракурс" можна лише пославшись на "Рівне-Ракурс" (для інтернет-виданнь - зробивши гіперпосилання). Будь-яке копіювання, публікація, чи передрук наступне поширення інформації, що не має посилання на "IРА "Ракурс" суворо забороняється

Наші сайти:
Pika.rv.ua
АІ "Ракурс"