Заступник голови правління ГО “Спілка водіїв” Валентин ДЕМЧУК говорить: “Третього вересня 2009 року міський голова Рівного Володимир ХОМКО звернувся до міського суду з листом про скасування зазначеної ухвали від 28 серпня, оскільки рішення про проведення конкурсу було прийняте начебто відповідно до вимог чинного законодавства”. Зокрема, у листі йдеться про те, що 15 вересня закінчується термін угоди із перевізниками на 110 зворотних рейсів, а їхня зупинка призведе до масового невдоволення громадян. Таким чином пан Олійник твердо стоїть на своїй позиції: “Міський голова свідомо чи не свідомо став виконавцем волі впливових посадовців міста, яким на руку продовження корупційних схем роботи міського транспорту”.
У свою чергу керівник юридичної служби “Народної самооборони” у Рівненській області Георгій ОЛІЙНИК говорить: “Зовсім незрозумілою є причина такого рішення міського суду, адже положеннями Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено такої форми звернення до суду як лист. У цьому випадку мало б подаватися клопотання, тобто, вказане звернення міського голови не може розглядатися як процесуальний документ, звернений та направлений в конкретний судовий процес із вирішення адміністративної справи. Лист міського голови не містить жодної мотивації з точки зору закону, а вказує на доцільність того чи іншого рішення суду. Виходить, що правосуддя повинно здійснюватися на підставі власної думки міського голови?”, - розмірковує пан Георгій. Також, за словами пана Олійника, міський голова Рівного у зазначеній заяві до суду подав неправдиві дані. Адже у договорах, укладених з перевізниками до цього часу, в додаткових умовах вказано, що “після закінчення дії договору, Замовником за заявою Перевізника може бути продовжена дія даного договору до чергового засідання Конкурсного комітету”. Отже, підстав для зупинки оборотних рейсів після 15 вересня, на що посилався Володимир Хомко в заяві, й бути не може, тому що в цьому не зацікавлені ані влада, ані перевізники.
“Складається враження, що пан Хомко, користуючись своїм службовим становищем, фактично чинить тиск на суд з метою отримання потрібного йому рішення”, - зазначають захисники прав водіїв.
Враховуючи всі ці конфліктні перипетії, ГО “Спілка водіїв” підготувала звернення до правоохоронних органів з проханням розібратися в цій ситуації. Крім того, організація має намір подати окремий позов про заборону проведення конкурсу в місті Рівному до моменту завершення громадського обговорення відповідного регуляторного акта, як того вимагає Закон.
Проте начальник міського управління транспорту та зв’язку Віталій МИРОНЮК має свою думку. За його словами, основною заковикою цієї ситуації стали переобладнані маршрутки, які згідно з положенням не можуть брати участі у конкурсі: “Ця вимога була прописана ними у зверненні до управління транспорту”. Зокрема, пан Миронюк вважає, що кількість автомобілів на один маршрут є великою і незрозумілою, адже маршрутки простоюють без діла на кінцевій зупинці: “Кожен маршрут повинен мати від 15 до 17 одиниць авто, а не так, як є зараз - 22 і більше”. Проте, на думку депутата міської ради Анатолія ЧУГУЄВЦЯ, ця ситуація не нормована на деяких маршрутах. Якщо по 38 маршруту їздять новесенькі “Богдани”, то по 43 - лише переобладнані “недобитки”. “Крім того, що маршрутки не відповідають вимогам, вони взагалі можуть не дотримуватися свого маршруту. Наприклад, у вечірній час маршрутне таксі під номером 43 їздить по маршруту 44, таким чином підзаробляючи собі у кишеню”, - обурюється пан Чугуєвець. Депутату міської ради найголовнішим є те, щоб по місту їздили за графіком безпечні для життя маршрутки, а водії не грубіянили.
Наразі ж ситуація набирає все більших обертів. Оскільки міське управління транспорту є законослухняним підрозділом міськвиконкому, воно ні в якому разі не ослухається постанови суду і не проводитиме конкурс. Однак цю тему не відклали і не забули, її перенесли - конкурс має відбутися у першу декаду грудня. Проте всіх громадян, яким не байдужа проблема із маршрутками, цікавить: на чиєму боці правда, хто ж все-таки і кому ставить палки в колеса. На це питання пан Миронюк відповів досить не прозоро: “Хто найбільше кричить: тримай злодія - той і...”
Конфліктна ситуація між владою та перевізниками - очевидна, але ніхто не спитав чи навіть не поцікавився думкою третьої сторони, яка їх годує - громадськості. Тож якщо у когось є цікаві думки з цього приводу, - надсилайте листи на адресу редакції “РР” чи на електронну скриньку.