Кількома словами варто згадати, з чого розпочалося обговорення збільшення тарифу на проїзд у електротранспорті. Начальник міського управління транспорту і зв’язку Віталій МИ-РОНЮК пояснив складну ситуацію, яка була спричинена невідповідністю діючого тарифу, а саме - 0,80 гривень за перевезення одного пасажира та постійним зростанням операційних витрат, закладених у діючому тарифі.
“На сьогодні підприємство має збитки від перевезення пасажирів у розмірі 3,317 тисячі гривень, найневтішнішим фактом для нас є невиплата заробітної плати працівникам за лютий місяць. До того ж, обіцяні державою кошти на відшкодування проїзду пільгових категорій не надходять до нас у потрібному обсязі. Із закладених 12 мільйонів гривень нам повернули лише шість”, - розповідає Віталій Мілентійович. Також начальник міського транспорту турбується, що у разі непідняття цін на перевезення пасажирів, а відтак невиплати зарплати працівникам підприємства, можливим стане страйк, як неодноразово це демонстрували сусідні області. Тож відкладати це питання у довгий ящик немає сенсу.
Питання досить гостре, і кожен член міськвиконкому хотів висловити свою точку зору. Обговорення підвищення тарифів набуло величезного резонансу, більшість чиновників переконані, що підвищувати тариф на проїзд потрібно, але поступово і обережно. Також, додатково, влада бажає віднайти й інші способи підтримки ”Рівнеелектроавтотранс” “на плаву”.
Захисником від населення виступив голова Рівненської обласної організації “Народної самооборони” Сергій ШТУРХЕЦЬКИЙ, який представив членам міськвиконкому копії 1011 підписів громадян, які проти підвищення цін на проїзд: “Люди можуть зрозуміти збільшення до однієї гривні, проте вартість проїзду 1,50 гривні викликає лише обурення, адже тролейбусом їздять малозабезпечені верстви населення, які отримують мінімальну зарплату і тому для них цей транспорт справді рентабельний”. Таким чином, виникає невимушена думка, що за кошт малозабезпечених їздитимуть пільговики, отримуватимуть зарплати працівники, а самі пасажири опиняться віч-на-віч перед суворою правдою: або так, або - ніяк.
Тож щоб не бути багатослівним і не кидати марних пропозицій, член міськвиконкому Олег Хомич запропонував експериментально виставити кілька тролейбусних зупинок під забудову. Кошти від продажу скеровуватимуть на розвиток “Рівнеелектроавтотрансу”. Ця ідея припала до душі міському голові Володимиру ХОМКУ. Відтак, він запропонував керівникові “Рівнеелектроавтотрансу” Степанові Загинею розглянути цю пропозицію і підібрати тролейбусні зупинки, де можлива така забудова для виставлення їх на аукціон.
Також прозвучала слушна думка від секретаря міської ради Юрія ТОРГУНА про зменшення кількості маршруток на тих маршрутах, які збігаються із тролейбусними. Яким чином це робитимуть - влада ще думатиме. Крім цього, склад міськвиконкому чекатиме пропозицій від спеціалістів Національного університету водного господарства, яким замовили план оптимізації руху транспорту в місті Рівному ще минулоріч.
Тож, починаючи з травня, у Рівному підвищать плату за проїзд у тролейбусах, за це одноголосно проголосували члени Рівненського виконкому. Вартість проїзду у міському електротранспорті 1 травня вже становитиме одну гривні. З 1 серпня - 1,25 гривні, а з 1 листопада платитимемо 1,50. В той же час, члени виконкому висунули до керівництва “Рівнеелектроавтотранс” певні вимоги: проводити щодекадний моніторинг і звітувати про зміни у збільшенні чи зменшенні пасажиропотоку на кожному засіданні виконкому. Та якщо пасажирів значно поменшає, і якщо міські чиновники знайдуть якісь додаткові джерела фінансування, Володимир Хомко не виключає можливості повернення до старих тарифів. Єдине, що зараз має тішити вимушеного любителя їзди на тролейбусі, це те, що він кататиметься на екологічному і надійному транспорті.