- Нічого дивного у нинішньому стрибку цін на пальне немає. Вартість нафти на світових ринках зросла із січня 2012 року на 16 відсотків. Враховуючи той факт, що подорожчання сировини відображається на гуртовому ринку нафтопродуктів десь за місяць, а в роздрібній мережі пальне за новими цінами з’являється трохи згодом, нинішнє зростання цін є явищем закономірним і має всі шанси продовжитися найближчими тижнями, аж поки не досягне своєї реальної вартості, тобто плюс 16 відсотків від січневого рівня.
У подальшому ситуація на ринку нафтопродуктів залежатиме від ситуації на ринку сирої нафти та дій уряду. Останні три склади українського уряду не намагалися займатися жорстким регулюванням цін на пальне, сподіватимемося, що пан Азаров піде тим самим шляхом, бо в іншому випадку ми можемо опинитися у ситуації жорсткого дефіциту пального на заправках.
Нинішній різнобій у цінах на пальне на різних АЗС викликаний тим, що частина мереж заправок є складовою частиною великих “вертикально інтегрованих” корпорацій, які контролюють весь технологічний ланцюг від видобутку нафти до продажу готового пального і можуть собі дозволити не дуже стрімко піднімати ціни на власних АЗС. Однак і вони найближчим часом будуть змушені змінювати цінники на заправках. Що ж стосується перспектив, то наш нафторинок надто сильно залежить сьогодні не тільки від вартості сирої нафти, а й від цінової політики на готовий продукт у сусідніх державах, бо наші НПЗ забезпечують сьогодні приблизно чверть ринку бензину та солярки в державі, а дві третини готового продукту ми імпортуємо.