Розповідаємо про те, чому варто прислухатися до цих рекомендацій.
Взимку навантаження на двигун різко зростає, тому і зношується він швидше, ніж в теплу пору року. Причин тому багато. Це і холодні пуски, коли в перші секунди агрегат працює «на суху», і недбале ставлення водія до свого автомобіля. Наприклад, якщо водій відразу починає рух, а мотор ще не прогрівся, то у деталей двигуна виникають нерівномірні температурні розширення, що збільшує їх знос.
Але найнеприємніше – те, що в перші секунди роботи мотора в мастило починають потрапляти продукти розпаду незгорілого палива, частинки сажі, а також мікрочастинки металу з робочих поверхонь. Весь цей «вінегрет» осідає в масляному фільтрі і забруднює його.
Зауважимо і те, що при холодних пусках виділяються кислоти, які розчиняють мастило. Тому, коли незгорілі залишки палива змішуються з мастилом, його лужне число падає. Тобто починається так зване старіння мастила.
Погіршує характеристики мастила і конденсат, що потрапляє в нього взимку. Тут суть в тому, що після поїздок, коли мотор прогрівся, і довгих стоянок, коли він охолов, проходять так звані точки роси. При них починається процес конденсації вологи на внутрішніх металевих поверхнях. Краплі води стікають в картер і змішуються з мастилом. Після, коли колінвал починає обертатися, а масляний насос прокачувати мастило, утворюються вогнища емульсії, які циркулюють по мастильних каналах. А так як у емульсії характеристики гірше, ніж у мастила, на металевих поверхнях можуть з’явитися задираки.
Звичайно ж, в процесі прогріву вода випаровується, але цей цикл повторюється знову при кожному охолодженні мотора. Тому таке мастило вже ризиковано залишати на літо і краще замінити новим.